Állítsuk be az osztály hangerejét?

Állítsuk be az osztály hangerejét ? – mindezt az erőszakmentes kommunikáció és egy kis rajz segítségével.

Pedagógusok figyelmébe egy kis eszköz, amit az óráimon akkor használok, ha az egymásra figyelés a témánk.

Persze nem arról van szó itt, hogy én állítom a hangerőt.

Valójában ezzel a kis eszközzel csak JELZEM, hogy én hogy ÉRZÉKELEM őket.

Innen már tudják, mi lehet a megoldás, ha szeretnének egymásra figyelni:

? Zöld: minden oké.

⚠️ Sárga: figyelj, mert épp nem hasznos az idő, amit együtt töltünk, mert a zajszint nem engedi, hogy aki akar figyelni, az tudjon is. Egyszerűbben: mindjárt piros!

? Piros: megyek haza. ?

Sok esetben elegendő csak megfogni a kis jelző mágnest és máris csendre intik egymást.

Így lehet fenyítés nélkül, lágyan, belső motivációt generálva kordában tartani őket még akkor is, ha az óra nagyon nagyon vicces és laza.

Fontos, hogy ezt az eszközt NEM SZABAD KINYOMTATNI és kiragasztani valahova örökre, mert elkopik a hatása. Igen, egy idő után le kell törölni és már elég csak a mágnes. Ha pedig csökken a hatás, újra fel lehet rajzolni a skálát, ráadásul új, figyelemfelhívóbb, esetleg metaforikusabb jelöléssel lehet ellátni. Voldemort lehet a piros 😉

Használjátok egészséggel!

Robi

Élőben: https://gyemantbogar.hu/az-osztaly-ahogy-meg-sosem-lattad/

Vélemény, hozzászólás?