Az osztály ahogy még sosem láttad: hívj meg!

Rendhagyó, rajzos szemléletfejlesztő interaktív órák,
melyeket nehéz elfelejteni:
Önbecsülés, önbizalom, sikerélmény, empátia és ragyogás.

Eddigi iskolai osztályok:
463
Résztvevő gyerekek száma: 10.054



Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola
Felvétel és kisfilm: Tar Károly


Ha csak egy dolgot olvasol el, akkor ez a cikk legyen az!
Varga Enikő tanító írása:
A két kristály és a lámpa >>

 

Mit ad az óra a gyerekeknek?

 

Borisz: “Azért ilyen jó ez a nap, mert itt volt Robi bácsi”
Titusz: “Mikor jön legközelebb?”

A foglalkozás felemeli a gyerekeket. Reményt és magabiztosságot ad. A legtöbben meglepődnek, hogy mi mindenre képesek. Megismerik egymást – mert ez a legfontosabb lépés egy jó közösség kialakulásához. Bár még nem mértem meg, de biztosan hiszem, hogy több centivel magasabban mennek ki az ajtón, mint ahogy bejöttek.

De általában nem mennek ki. A végén, hiába szólt már a csengő, csak ülnek tovább. Ez a legszuperebb visszajelzés!

 

Mit ad az óra neked, ha pedagógus vagy?

 

“Kb. 5 perc alatt levetted, hogy ki milyen, és direkt olyan feladatokat adtál, ami felerősíti a dolgokat. Különleges élmény volt látni az osztályt ebből a szemszögből.”

“Mindenki önmagát adta, nagyon önmagát. Sokat segített nekem, végig jegyzeteltem.”

“Olyan problémákat is feltárt, amiket most időben észrevettem, mielőtt nagy baj lenne belőle.”

Ez a program egy olyan lehetőség, amit kár lenne kihagyni. Ritkán van olyan pillanat, amikor egy osztályfőnök kívülről láthatja az osztályát. Tanulságos, felemelő és egyben jó visszajelzés, hogy mennyire ismerted meg a gyerekeket az évek során. Lehet, hogy tudnak újat mutatni?

 

Mit ad az óra neked, ha szülő vagy?

 

“Szerinte Te egy varázsló vagy 🙂
Annyira örülök, hogy volt rá lehetősége megismerni Téged és azt, amit tanítasz a gyerekeknek! Annyi pozitív élménnyel gazdagodott, hogy csak úgy sugárzik 🙂 Jó ezt látni!”

Szülőként fontos számunkra, hogy gyermekünk egy jó közösségben, megértő és lelkes, pozitív környezetben töltse mindennapjait. A gyerekek nagyon sokfélék, s egyre több a “különleges” gyermek. Az osztálynak sokszor kihívást jelent egymás megértése és elfogadása amellett, hogy egyénileg is magas önértékeléssel rendelkezzenek. 

Az óra után picit mindenki értékesebbnek látja magát és társait is. Gondoskodom róla, hogy a hatás hosszú távú legyen – többek között azzal, hogy otthon lelkes beszámoló várható, amiből tapad rátok, szülőkre és a tesókra is néhány szuper gondolat!


Ha szeretnéd tudni a részleteket:

Részletes információk és jelentkezés >>

 

Ezt mondták az órákról:

Magyarkanizsa, Vajdaság: a Pannon Rtv képes-interjús összeállítása:

A teljes cikk: Önértékelésre tanít a Gyémántbogár Program

Várpalotán – Hírcentrum Várpalota:

Jónyer Angéla, tanító, gyógypedagógus, Dunakeszi Szent István Általános Iskola:

Kanizsa Televízió:

“A rendhagyó óra résztvevői rajzos feladatokat oldottak meg, miközben fejlődött az odafigyelésük és az önismeretük is.”

A két kristály és a lámpa: Varga Enikő tanító írása



Gyémántbogár SárBOGÁRdon: Simon Zsuzsa tanító írása


Röszke – A lehetetlen nem létezik: Kozma Zsófia tanító írása

Ezeken a helyeken már jártam, illetve hamarosan megyek:

 

Részletek és jelentkezés:

Részletes információk és jelentkezés >>

Életképek az óráról

Osztályfőnökök mondták

“Ilyen napok után újra van egy kis remény”

“Köszönjük Neked, hogy itt voltál. Én sokat tanultam.

És azt hiszem többször kellene látnunk új megközelítést a gyerekfejekhez.
Ilyen napok után újra van egy kis remény…”
Burger Rita, tanító
Őrbottyán

 

“Megtanítja az addig hihetetlent”

“Robi óráit figyelve azt láttam, hogy olyan oldott légkört tud teremteni, melyben csökken a gyerekek szorongása, a kudarctól való félelme. Ennek hatása mentálisan is kedvező: kreativitást fejleszt, problémaorientációt eredményez azáltal, hogy mindenkinek szabad kísérletezni.

Itt nincs rossz válasz, nincs rossz döntés, hiszen Ő megtanítja az addig hihetetlent a gyereknek: mindenből pozitív dolog születik, mindenki egyedi és megismételhetetlen, és mindenki a maga módján tökéletes.

Berta Gabriella, tanító
Tiszalúci Arany János Általános Iskola
Gabriella írása itt

 

“Nagyon izgultunk” – Hírek Pásztóról

“Kedves Robi!

A gyerekek fogalmazást írtak látogatásodról.  Minden gyermek egy-egy gondolatát, érzését kiragadva szeretnénk megköszönni, hogy itt voltál közöttünk és egy élményekben gazdag délelőttöt ajándékoztál nekünk.

Szeretettel:
a 3.c és Annamari
Zsigmond Király Általános Iskola, Pásztó”

Olvasd el a gyerekek véleményét itt!

 

“A varázslat él és virul”

A varázslat él és virul, kellő humorral fűszerezve, intelligens játékkal körítve, hagyva, hogy ezáltal a gyerekek személyisége szabadon kibontakozzon. Aki annak ellenére, hogy addig semmi kedve hozzá, intenzíven elkezd mosolyogni. Talán nem hitt a varázslat erejében. Aztán végül őszinte mosollyal jelzi, hogy jól érzi magát. Minden olyan könnyű lesz, nyugodt és bensőséges hangulatú. Senki sem feszeng már.

Bátran rajzolnak a táblára és a lapra, minden nehézséget feledve és leküzdve. Megszólal minden kis gyermek önmagára ébredt lelkének legyőzhetetlen ereje! Robi mosollyal nyugtázza, hogy minden rendben van, nagyon ügyesek vagytok! Ez a mosoly olyan, mint egy bátorító, gyöngéd ölelés, mellyel kiemeli a kis kavicsokat a mindennapok szürkeségéből és színt varázsol köréjük, rájuk, bennük.

A szemléletformáló rajzos óra után még napokig élénken él a gyerekekben a hangulat, mely beitta magát a tanterem falai közé. A gyerekek emlegetik Robi mondatait! Megpróbálják, létrehoznak “bármiből bármit”.”

Zékány Tímea, tanító
Herman Ottó Általános Iskola, Budaörs

 

“Felszabadultan vesznek részt azok is, akik egyébként gátlásosak”

ocsai-annamaria

“Az egész egy nemzeti színű macskával kezdődött…Az ingyenesen letölthető színezők közül a Március 15-ei, ünnepi rajzokból küldtem el párat Vámos Robinak. Elindult egy levelezés, amit rövid időn belül követett az első találkozás.

Innen indult a rajzos szemléletformálás iskolai formája. Első látásra”szerelem”volt a gyerekek és Robi részéről is. Az első találkozást követte, követi a többi. A foglalkozásokon azok a gyerekek is felszabadultan vesznek részt, rajzolnak, akik egyébként gátlásosak, visszahúzódóak, valamilyen részképesség zavarral, tanulási nehézséggel küzdenek.

Nincs elrontott rajz, bármit ki lehet hozni mindenből, lehet változtatni menet közben. Továbbra is igényt tartunk ezekre a kötetlen, jó hangulatú, játékos, kreativitást, sokszor spontán, önbizalmat fejlesztő foglalkozásokra.”

Ócsai Annamária, tanító
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola 2.b

 

“Körforgás”

“Most, hogy újra találkozunk, érzem a változást. Még nem tudom, mi az, csak egy érzés. Hiszen eddig is tudtam: vezeted őket, és ők is téged. Ott van a kapocs, ami mindig is ott volt köztetek. Akkor mi változott?
Jó rád nézni. Ott vagyok én is a körben. Valami van a szemedben. Valami határozottság. Valami olyan tudás, ami tisztább és erősebb, mint valaha. Azt hiszem, kezdem érteni. Egyre szabadabban adsz magadból, egyre jobban és erősebben áramlik belőled az energia. Ők is érzik. Befogadják. Lelkek nyílnak meg, némelyik óvatosan, kicsit félve, mint aki maga sem hiszi el… Mások nyíltan és felszabadultan, hiszen erre vártak már mióta…
Meglátják magukat benned. A szemedben felismerik önnön énüket. Azt, akik mindig is voltak, és mégsem tudott kitörni, mert felépült egy fal… De most morajlik, lenn a mélyben, kitörni készül. Mindez elér hozzád, s mikor kitör, rád omlik egészen, elborít, s mégis felemel. Áramlik, és szinte összeolvad az, ami a tiéd, és az, ami belőle jön. Megszűnik a tiéd, az övé, és feloldódik valami közös, univerzális energiában. Ez az, ami táplál, ami új erőt ad. Ez valami más, mint ami eddig volt. Erősebb mindennél, és egyre csak több lesz!
Látom az arcodon, és látom a szívekben. A lassan kinyílóban és az intenzíven kirobbanóban. Engem is megérint, lehatol egészen a szívek legmélyébe. Valami történik, valami olyan, ami ésszel fel nem fogható. Csak szívvel.
Csak nyíljanak a kapuk! Akár résnyire, akár szélesre tárva, a szeretet utat tör magának! Ha már ott van, a körön belül, akkor csak engedni kell, befogadni, hagyni, hogy az áramlás véghez vigye a csodát. Akkor kezd el igazán ragyogni…
Elmész, de valami itt marad. Ez a szinte kézzelfogható energia, ez a szeretetmező, ami sok virágot teremt. Félénk kis ibolyát és impozáns orchideát. De mindegyik árasztja illatát, mert végre érzi a napfényt…
Viszed tovább te is, mert adnod kell, mert nincs más! Csak ez a kölcsönösen, oda-vissza áramló lét, a szeretet végtelen energiája, ami éltet minden teremtményt ezen a világon…”

Varga Enikő, tanító
Göd

Sárbogárdról jelentik:

Jól éreztétek magatokat?

Azt hiszem, ennél több nem is kell 🙂

 

Részletek és jelentkezés:
Részletes információk és jelentkezés >>

 

Olvass róla a médiában:


Hot Magazin, egy szuper osztály képeivel (katt a nagyításhoz)

Részletek és jelentkezés:
Részletes információk és jelentkezés >>