FIGYELEM!JELEN HELYZETBEN IS MEGTARTOM A RENDKÍVÜLI RAJZÓRÁKAT.
|
Őrbottyáni hangulat az óra után
Tiszteletdíjak és jelentkezés >>
Az óra változást hoz:
– önmagával örökké elégedetlenből saját magát elfogadó
– fegyelmezetlenből a közös célért együtt dolgozó
– csúfolódóból megértő és elfogadó
– aggresszívből mindent megbeszélni képes
– kirekesztettből befogadott
– kirekesztőből befogadó
– egymást minősítgetőből megfigyelő és megértő
– önzőből a csapat sikeréért tenni akaró
– másokat lehúzóból másokat lelkesítőstresszesből nyugodt
– elrettentőből példamutató
Érdemes most jelentkezni, különösen negyedik osztályoknak.
Nagyon hamar megtelik a naptár. |
KÉRÉS!Szeretném, ha egy iskolában több osztály is részesülne ebben az élményben. 2×3 óra vagy 3×2 óra is lehetséges, és így az útiköltség is csökken.Ez nem titkos akció, mindenkinek jár:
|
Tiszteletdíjak és jelentkezés >>
Figyelem 1: NEM rajzóra!Nem rajzot tanítok, hanem egy szemléletet – rajzokon keresztül. Van egy életfelfogásom, s ennek egyik átadási módja, hogy rajzolok. Nyilván néhány rajzos trükköt hazavisznek a résztvevők: pedagógusként, szülőként is tudod majd alkalmazni az itt „ellesett” elemeket. Figyelem 2: NINCS pedagógus, sem pszichológus végzettségem.Gépészmérnökként végeztem és egy igen nagy kanyar után vagyok ott, ahol most vagyok. Sőt. Amikor rájöttem, hogy lételemem a gyerekek és a tanítás, mentorálás, minden egészen új fordulatot vett. Coach végzettségem viszont van, sőt, gyakorlatom is. Ösztönösen ráérzek, melyik osztályban mire van szükség. Figyelem 3: Gyémántbogár riasztás!A foglalkozáson számomra Világítanak a rejtett őstehetségek, vagyis a Gyémántbogarak! Nem azért megyek az osztályba, hogy tehetségeket keressek. De ha találok, nem fogom eltitkolni. Az órák után elmondom, kiket milyennek láttam, és általában 2-3 névjegyet is adok, hogy a szülők meg tudjanak keresni. Ajánlom a folytatást a felfedezettek számára! |
Akik munkámat tanácsokkal és szakvéleményekkel segítik:
Vida Ágnes
pszichológus
www.kismamablog.hu
Berta Gabriella
tanító
Tiszalúci Arany János Általános Iskola
Jónyer Angéla
tanító, gyógypedagógus
Dunakeszi Szent István Általános Iskola
Szabó Eszter
klinikai szakpszichológus
Elő az önbizalommal!
Nagy szükség van az önbizalom fejlesztésére. Olyan nincs, hogy valamit nem tudok. Nem tudok rajzolni? Tele van a tábla? Ugyan már! Nézd meg ezt a művet:
Szekszárd, Dienes Valéria Általános Iskola: Minden sikerülhet, ha együtt csináljuk!
Szinte mindig megmutatom a gyerekeknek, hogy 4+1 lépésben egyszerűen mindenre képesek!
Mi a módszertan?
Hogy pontosan hogyan csinálom? Ezt élőben tapasztalhatod meg igazán: hívj el! Azt hiszem a kulcs itt a tapasztalat: sok osztályt láttam, tudom mire van szükségük.
Mert a sündisznón és a pálcikamacskákon keresztül egészen bonyolult dolgokat is megértünk! Lesz bátorságunk elkezdeni a dolgokat, mert valami biztosan lesz belőle! Legfeljebb másképp fejezzük be, mint ahogy elterveztük. Na és? Nem probléma!
Ahogy a szakértők látják:
„Segít a gyerekeknek megélni a belső szabadság, felszabadultság érzését”„Nem “csak” önbizalma fejlődik, hanem önismerete is. Ezáltal előtérbe kerülnek azon rejtett képességei, melyek számára is új, eddig ismeretlen élményt adnak. A rajz teret ad a játékos kísérletezésnek, vagyis megvalósul a tapasztalati úton való ismeretszerzés, a játszva tanulás, az így szerzett ismeretek és pozitív élmények rögződnek a legmélyebben későbbiekben. Az elkészült, mások számára is felismerhető produktum (rajz) feletti sikerélmény következtében az önértékelés is nő, a magáról alkotott belső kép minőségileg magasabb szintre jut. Ez rendkívül fontos, hiszen a későbbiekben ez határozza meg, hogy mit közvetítünk kifelé, gyermekként, majd felnőttként milyen célokat tűzünk magunk elé, azaz mennyire leszünk sikeresek. A siker felnőttként is boldogabb életet eredményez, ennek alapja, hogy mindezt gyermekkorban megtapasztalja. Egy ilyen foglalkozás fejleszti a finommotorikát, kreativitást, koncentrációs képességet, EQ-t vagyis érzelmi intelligenciát, a belső, rejtett érzések kifejezésre juttatása segít a gyerekeknek megélni a belső szabadság, felszabadultság érzését. Mindezek a tanulási teljesítmény növekedésében, a siker elérésében, az önkép fejlődésében, a boldog felnőtté válásban meghatározó jelentőséggel bírnak.” Verba Andrea, fejlesztő pedagógus, Szeged |
„Nagy szükség van arra, hogy valaki visszavezesse az embereket – legyenek bármekkorák – önmagukhoz.”„Olyan dolgokat fogalmaztál meg, amiket alapvető hiányosságnak látok, és valóban, már az alsó tagozatosoknál elkezdődik az uniformizálás, a rejtett képességek még mélyebb elrejtése. Olyan dolgokat adsz vissza ezekkel a foglalkozásokkal a gyerekeknek, amik sokat segíthetnek nekik a későbbiekben abban, hogy felnőttként megállják a helyüket az életben, képesek legyenek innovatívan gondolkodni, a megoldásra fókuszálni. Remélem, még sokáig tudsz ilyen elképesztő és egyedi dolgokat csinálni, mert nagy szükség van arra, hogy valaki visszavezesse az embereket – legyenek bármekkorák – önmagukhoz.” Szabó Eszter, pszichológus, Mosonmagyaróvár |
FIGYELEM! A TÁJÉKOZTATÁS NAGYON FONTOS!Mindannyian szeretnénk tudni, hogy mi történik a gyermekünkkel, és ez természetes. Ezért fontos, hogy mind az iskolavezetés, mind a gyerekek, de FŐKÉNT A SZÜLŐK tudják, hogy meghívtatok engem az osztályba. Tudniuk kell, hogy ki és hogyan foglalkozik gyermekükkel. Kérlek Téged is, mint jelentkezőt, hogy a foglalkozás előtt időben tájékoztasd a szülőket és a gyerekeket!Ehhez javaslom a szülőknek elküldeni ezt az oldalt. A gyerekekkel pedig egy osztályfőnöki óra keretében tudtok róla beszélni. |
Kiknek ajánlom ezt az erőt adó, személyiségfejlesztő foglalkozást?
|
Ne hívj meg, ha:
|
Tiszteletdíjak és jelentkezés >>
?
Gyakori kérdések – és válaszok:
Kicsiknek vagy nagyoknak? Íme, amit a foglalkozás ad a gyerekeknek:
- 1. osztály: A suli egy jó hely, nem kell félni, bátorság!
- 2. osztály: Megismertem az osztálytársaimat, de vajon eléggé? És mennyire hiszem el, hogy amit csinálok, az tetszeni fog másoknak és saját magamnak?
- 3. osztály: Hú, már kell tanulni is, lazítani mikor fogunk? Majd most: úgy tanulunk, hogy nem is tanulunk!
- 4. osztály KIEMELTEN AJÁNLOTT: Sok a változás, kamaszodunk… és ki fogunk kerülni a tyúkanyónk szárnyai alól, jön a felső, mi lesz? Legyünk szuper közösség!
Idézek egy jelentkezésből: „Egy kiskamaszokkal teli közösségben a szárnypróbálgatások közben óhatatlanul van hogy meg-megsérül valaki, valami. Biztos tudsz olyat mondani, mutatni, amivel segítheted a sérülésmentes próbálkozásokat, hogy végül mind együtt szárnyalhassanak. ;)”
- 5. osztály: Már nagyok vagyunk, de ne csússzunk szét, ha lehet! És bírjuk jobban a változásokat, ne essünk kétségbe!
- 6. osztály: Több új tantárgy, otthoni tanulás hegyek. Tartsunk össze, használjuk ki, hogy egy jó csapat tudunk lenni, ha akarunk!
- 7. osztály: Ej, de megnőttünk! Mindenki más, mindenki másképp. Sok a veszekedés. Oldjuk meg!
- 8. osztály: Hú, már mindent tudunk. De vigyázzunk, ne legyen túl nagy az az arc! És mik leszünk, ha nagyok leszünk?
Egy iskolában egy nap hány osztályt tudsz vállalni?
Egy napra ezeket tudom vállalni:
- 4 x 2 óra
- 2 x 3 óra
- 1 x 3 óra + 2 x 2 óra
Hány fő vehet részt egy ilyen foglalkozáson?
Egy átlagos iskolai osztály megfelel, 15-30 fővel. 35 résztvevő felett már mindenképp ketté kell választani a csoportot, és két foglalkozást tartani. Külön megszervezett csoport esetén is 15-20 fő az ideális, ekkor tudnak még a kellő szinten egymásra figyelni.
Mennyi ideig tart a foglalkozás?
A foglalkozás a Te választásod alapján kettő vagy három egymás utáni tanórát igényel. Egyetlen tanórában nem eredményes.
A gyakorlat azt mutatja, hogy a két óra olyan gyorsan elröppen, hogy mindig jól jön egy ráadás, lazítós harmadik óra. Szünetet a megszokott csengetési rend szerint tartunk.
Mit tanul, aki részt vesz egy ilyen foglalkozáson?
- Önbizalma szintet ugrik, és állítom, hogy centikkel magasabban megy haza, mint ahogyan érkezett!
- Sosem mondja többé, hogy „nem tudok” rajzolni. És sokkal kevesebb dologra mondja ezt úgy általában is.
- Megtanulja helyén kezelni a saját magával szemben támasztott elvárásokat – nem viszi túlzásba ezentúl.
- Felismeri a saját és mások érzelmeit.
- Jobban elfogadja a társait olyannak, amilyenek – csökken a kéretlen véleménnyilvánítás, piszkálás, belekötés.
- Megtanul kezdeményezni. Elkezdeni valamit. Akár kicsit, akár nagy dolgot. Mert össze meri „firkálni” a szépen letörölt, üres táblát!
- Megtanulja a lényeget meglátni – mindenben. Először a süni lényegét, de aztán már az elefánt is megy. Végül rááll a gondolkodása arra, hogy igen, ez a lényeg, aha, ezt ábrázolom, mert ezt már tudom!
- Megtanulja más nézőpontok elfogadását. Hogy valaki ÍGY rajzol elefántot. Valaki ÚGY. Valaki így gondolkodik, Valaki úgy! És így 5+5 = 10, de 7+3 is 10 és 2+8 is 10!
- BÁRMIBŐL lehet BÁRMI. Ha tudjuk, mit akarunk, akkor a cél vezérel, nem a kréta a kezünkben. Biztosan ki tudjuk fejezni magunkat! Semmi sincs veszve!
- Az én órámon MINDENKI lesz a leglelkesebb!
- Megtanulja azt, hogy figyelni kell arra, aki a táblánál szerepel. Rám is, de a társaira is. Mert csak így tudja elvégezni a feladatot. Kell a figyelem!
- Ki mer állni a többiek elé, és bátran, velük szembe fordulva el tudja mondani, mit szeretne! A táblánál pedig bebizonyítja, hogy igen, sikerül is!
- Én is tanulok: megtanulom, mennyire sokfélék a gyerekek, az emberek, és mennyire sokféleképpen lehet nekik sikerélményt adni!
Elég egy alkalom? Hosszú távon mit ad ez az osztálynak?
Az órákat úgy építem fel és olyan meglepő eszközöket használok, hogy a gyerekek arra is szoktak emlékezni, hogy két éve mit csináltunk. Az órán jelen lévő osztályfőnök pedig elleshet praktikákat, és alkalmazhatja ezeket akkor is, ha én már nem vagyok ott. Emellett pedig adok útravalót is, hogy hogyan lehet villámgyorsan emlékeztetni a gyerekeket az érintett témákra.
Mivel nem tudok visszatérni csak alighanem legalább fél év múlva, így különösen fontosnak tartom és teszek is róla, hogy olyat adjak, amire nagyon nagyon sokáig emlékezni fognak, és hogy ez a program egy paradigmaváltó és gyakran felidézett élmény legyen.
Mindig ugyanaz a téma, fix előadással jössz?
Dehogy! Az óra mindig más. És érdemes újra elhívnod, akár évente, mert mindig mással készülök, főleg, ha már ismerem a társaságot!
Mire lesz szükség?
- Két vagy három tanórára. Szünetet tartunk. Hogy két vagy három órát szeretnél, ezt a jelentkezéskor tudod megadni.
- Nyitottságra és kedves arcokra.
- Humorérzékre – a program és a szöveg nem mindennapi, meglátod!
- Grafitceruzára, papírra, fehér krétára és táblára – vagy fali fehértáblára és filcre.
- Egy biztos helyre, ahová mindenki elrejti a radírját – erre ugyanis nem lesz szükség!
- Csendes tanteremre, különszobára vagy nyugalmas külső helyszínre.
- Befogadó csoportra vagy osztályra.
- Türelemre, mert nem kevés a jelentkező 🙂
Tiszteletdíjak és jelentkezés >>
Mi a pedagógus – osztályfőnök szerepe a foglalkozáson?
A foglalkozás minden tekintetben újszerű a gyerekek számára és különleges élményt és tapasztalatot ad az osztályfőnöknek is.
Villámgyorsan le tudom venni, ki milyen típus a gyerekek közül, és pontosan olyan feladatokat adok, amik kihozzák, felerősítik a „helyzetet”. Az osztályfőnök pedig kívülről láthatja mindezt: óriási tükör és nagyon nagy lehetőség ez a fejlődésre, érdemes teljes szívvel jelen lenni és jegyzetelni.
A foglalkozáson fontos szerepet szánok a jelen lévő pedagógusnak. Éppen ezért az osztályfőnök részvétele elengedhetetlen! Ez teszi lehetővé azt, hogy a foglalkozás jó hatásai akkor is jelen legyenek, ha én nem járok ott minden nap – mert ez igen valószínű, hogy így lesz.
Megtanítok néhány olyan módszert vagy praktikát, mellyel:
– a pedagógus is pozitív visszajelzést tud majd adni a gyerekeknek
– tanítóként, tanárként, osztályfőnökként magad is része leszel a folyamatnak, így megmarad az egészséges egyensúly, és nélkülem is működni fognak a dolgok.
Ez egy olyan foglalkozás, ami után az osztályfőnöknek lesz a legtöbb házi feladata – készülj!
Szülők is bejöhetnek?
Nagyon hasznosnak és szemfelnyitónak gondolom a szülők számára a foglalkozást, ezért kimondottan örülök, ha egy vagy két szülőt meghívtok az órára. Többet inkább ne, mert az már befolyásolja a gyerekek viselkedését, és meg akarnak majd nagyon felelni. Ritka alkalom az, hogy egy szülő láthatja azt a közösséget működés közben, melybe gyermeke nap mint nap jár. Sok helyzetre adhat ez magyarázatot és egyben megoldást!
Mi a „tematika”?
A csoportok és a résztvevők annyira sokfélék, hogy nincs állandó módszerem. Képes vagyok viszont villámgyorsan ráhangolódni a csapatra. Meglátom, kik a leglendületesebbek és kikkel kell többet foglalkozni a többiekhez képest – miközben az egész osztálynak jár a figyelem. Így lesz minden foglalkozás más. Így lesz színes!
Van egy szerszámosláda a fejemben, melyben sok, változatos feladat bújik meg. Mindig tudom, melyikre van éppen szükség: ezt vesszük elő, és ezzel dolgozunk. És ezeket a feladatokat később is lehet ám használni az osztályban!
Szupercsapat, akikkel az osztály egészének önbizalmán dolgoztunk – Barcsay Jenő Általános Iskola, Szentendre
Cegléden, örömmel.
SNI? ADHD? Asperger? Itt nincs különbség és besorolás.
Nem kérdezem meg előre, a csoportban ki milyen. Ha valamit feltétlenül tudnom kell valakinek a hátteréről, természetesen a foglalkozás előtt elmondhatod. De nem sorolok senkit sehova. Sokszor meglepetésként ér, hogy jé, neki nem is kellett volna ezt tudni. Vagy nem kellett volna mernie felállni és kijönni a táblához? Nem számít! Lásd a negyedik törvényt!
Bodza üzenete
Ez akkor ilyen jobb agyféltekés dolog? Vagy bal agyféltekés?
Nem. Egyik sem. Vagyis mindkettő.
Itt a lényeg megragadását tanítom meg, ami logikus gondolkodást igényli. Egyszerű figurákon, állatokon, pálcikaembereken keresztül tanítom meg, hogy miben mi a lényeg, ami az adott dolgot egyértelművé – és így könnyen lerajzolhatóvá teszi. Rajzokon keresztül, észrevétlen tanulunk egészen komoly dolgokat! A legérdekesebb, amikor zárásképpen a gyerekek vonnak le olyasmi tanulságokat, melyekről igazán nem is beszéltünk, mégis „leesik nekik”.
Ez olyan, mint a boldogságóra?
Nem. Ezt az órát szeretném, ha nem hasonlítanád semmihez.
Kielemzed a rajzokat?
Bár ez nem pszichológiai teszt, mégis rendkívül gyors és kristálytiszta képet fest a gyerekekről. Ezeken az egyszerű feladatokon keresztül nagyon gyorsan megismerjük egymást, és a rajzokból azonnal látszanak a fejlesztendő pontok illetve a kiemelkedő tehetségek, annál is inkább, mivel sokezer rajzot láttam már szerte az országban. Nagyon fontos, hogy abban a pár órában, amit együtt töltünk, a lehető leghasznosabb legyen a gyerekeknek a program. A rajzokon át és játékos feladatokon keresztül gyorsan megismerem őket, meg fogsz lepődni, mi minden derül ki akár pár perc alatt.
A foglalkozás végén beszélhetünk picit, ha kérdésed van, de nem a rajzok, hanem úgy minden tapasztalat alapján.
A Táblácska alapítójaként a Táblácska stílust tanítod meg? Tudunk majd olyanokat rajzolni?
Mivel magam alapítottam a Táblácskát és magam is nyilván ebben a stílusban rajzolok, nehéz ezt elrejteni. 🙂 Mutatok belőle pár trükköt szívesen, de alapvetően nem erről szól a foglalkozás. Még a Táblácska stílusnál is sokkal egyszerűbb figurákat tanulunk, éppen ettől lesz mindenkinek valódi sikerélménye – és a tanultakat otthon is alkalmazhatja.
Csak tanterembe, iskolai órára jössz?
Szívesen tartok foglalkozást nyári táborban, különfoglalkozáson is, akár a szabadban.
Kiscsoportos foglalkozás is kérhető?
Igen! Ha összeszervezitek a csoportot, akkor örömmel vállalom a foglalkozást akár a suliban, akár nálunk, akár egy külső helyszínen. Erről külön egyeztessünk, de nyitott vagyok mindenre, ami jó!
Egy helyre csak egyszer mész?
Ó, nem. Cegléden és Gyömrőn például már sokszor voltam, Tiszalúcra pedig minden hónapban megyek. Szívesen visszatérek, ha nyitott a csoport és persze nyitott az iskola és a tanári kar! Hiszen csak így van értelme.
Tiszteletdíjak és jelentkezés >>
A Tiszalúci Arany János Általános Iskolában sok sok barátom van már
Őszintén drukkolnak egymásnak! – Gyömrő, II. Rákóczi Ferenc Általános iskola
Ez meg mi lehet? Megtudod az óra végén – harmadik osztálytól 🙂
Mennyibe kerül?
A program díja egy gyermek részére egy bábszínházas programnak felel meg – és biztos vagyok benne, hogy hosszú távú eredményeket hoz.
Az órák díja a 2019/2020-as tanévre:
-
2 tanóra: 30.000 Ft
Ajánlom: 1., 2., 3., 4. osztálynak
-
3 tanóra: 45.000 Ft
Ajánlom: 4. osztálytól (7. osztálytól szinte mindig kevés a 2 óra)
A foglalkozás díját átutalással előre, vagy a helyszínen készpénzben tudjátok fizetni. Mindkét esetben számlát kaptok a befizetett összegről.
10% kedvezményben részesülnek:
- Dunakeszi iskolák
- Speciális, pl. gyógypedagógiai intézmények
- 3.000 lakosnál kisebb település iskolái
- Kis látszámú csoportok 15 főig
- Azon osztályok, ahol már tartottam foglalkozást
A kedvezmények a foglalkozás díjára vonatkoznak, és összeadhatók.
Utazási költség:
- Dunakeszi, Fót, Göd, Mogyoród: ingyenes
- Más települések: 55 Ft/km
A távolság Dunakeszi és a helyszín között értendő, oda-vissza útra. Előfordulhat, hogy más iskolába is megyek a környéken, ekkor az utiköltség csökkenhet.
Jelentkezz ITT, és ajándékozd meg az gyerekeket és magadat is ezzel az élménnyel!
Időpontot akkor tudok adni, amikor megérkezett a jelentkezésed. A megjegyzéshez be tudod írni, hogy kb. mikor alkalmas nektek az óra.
KÉRÉS!
|