Szabadulj fel!
A nyolcadik nap a héten. Ott rejtőzik valahol a naptáradban, két szürkébb nap között. El se hiszed, hogy megtörténhet – és amikor eljön, akkor nagyon nagyon boldog vagy!
„Kivarázsol minket a forgószélből”„Ez egy olyan lehetőség, ami bár elsőnek furcsának tűnhet, egyáltalán nem az. Volt már, hogy gyermekeddel csak úgy kiugrottatok a városba, és anélkül hogy az órát nézegettétek volna, vagy helyszíneket szabtatok volna meg, csak úgy eltöltöttétek együtt az időt? Nem hiszem :D. A „mai rohanós világban”, hogy így fogalmazzak, nehéz megállni egy pillanatra is akár. Nem tudjuk irányítani az időnk, hiszen a forgószélben vagyunk mindannyian: méghozzá nyakig. Iskola, munka, edzés, különóra… mind-mind kötött időpontok ezek. Ez a program azt teszi lehetővé, hogy a gyerek pár órára kiugorjon ebből a forgószélből. Nincsenek kötött időpontok, nincsenek helyszínek. Mindenki könnyed lesz és felszabadult. Fantasztikus élmény volt. Mert nem csak egy nagyon kis figyelmes ajándékot, hanem egy ÓRIÁSI élményt is kaptam. Robi, a mesebeli varázsló 3 kívánságod teljesíti: ő nem olyan, aki eltűnik, majd előbújik, suhint a pálcájával, majd elrepül…. ő „csak” egy hétköznapi ember…. Hétköznapi – mit is jelent? Valakinek teljesen normális ha mosolyog. Valakinek furcsa. Sokak szerint furcsa dolog a lépcső helyett a korláton csúszkálni. Szerintem jó buli. Nem kell másoknak megfelelni, hiszen mindig lesznek olyan emberek, akiknek nem tetszik, amit csinálunk. Na és? Rengeteg olyan ember is van, akinek meg tetszik :). Őket keressük: mind barátként, mind ismerősként. Ebben segít Robi, a varázsló: kivarázsol minket a forgószélből, arcunkra varázsolja a mosolyt és a nevetést, és fejünkbe varázsolja a pozitívat. Jé, ez pont 3 dolog! Micsoda mesebeli szám! Micsoda véletlenek! …. de véletlenek nincsenek: azt valaki úgy akarta. :)))” Peresztegi Hanna (13 éves) |
Töltsünk el együtt egy teljes napot és adjunk egy nagy pofont az unalomnak és a gondoknak!
Találkozzunk ezen a különleges programon, ha:
– szeretnéd, ha új irányok nyílnának meg gyermeked számára, s ezeket ő maga fedezné fel
– örülnél, ha végre igazán szárnyra kapna
– csodabogárnak – Gyémántbogárnak – gondolod őt, csak éppen ennek kevés előnye mutatkozik meg
– jó lenne, ha kitartás párosulna a lelkesedése mellé
– különleges képességei vannak, de eközben önértékelési problémákkal küzd
– zárkózott vagy szorongó
– ritkán elégedett azzal, amit tud / amire képes / amit és ahogyan csinál
– önbizalma bőven lehetne több
– túlságosan meg akar felelni mindenkinek
– különlegessége miatt beilleszkedési problémákkal küzd
– piszkálják a társai a furcsaságai miatt
– keresi a helyét és útját – már gyermekként is.
Személyre szabott feladatokkal készülök minden egyes alkalomra: mindig olyannal, amire éppen szükség van a következő lépéshez.
Rejtettből látható.
Szürkéből színes.
Szomorúból vidám.
Szorongóból bátor.
Elkeseredettből reményteli.
Fáradtból energikus.
Gyengéből erős.
Bántottból elfogadott.
Meg nem értettből megértett.
Kirekesztettből befogadott.
Különcből különleges.
Izgulósból magabiztos.
Passzívból lendületes.
Céltalanból elszánt.
Árnyékból fény.
Kavicsból gyémánt.
Annyira egyszerű. Annyira tiszta. És annyira nyilvánvaló.
Nem kell rá várni. Nem kell mellébeszélni. Nem kell lefutni az udvariassági köröket. Nem kell félrepislantani.
Annyira egyértelmű. Annyira sallangmentes. Annyira tök mindegy minden más.
Semmit nem számít, hogy mi történik. Semmit nem számít, hogy kinek hogyan kellene épp megfelelni. Nem is kell.
Csak magunk lenni, és nyíltan működni. Örömmel adni belőle. Nem várni cserébe semmit, de elfogadni is, ha adnak. Áramlás.
Két idegen, ha találkozik. Két ismerős ha találkozik. Mindegy.
Őszinte, ezerszázalékos és valódi.
Nagy hiánycikk. Piaci rés, mondják.
Nem lehet hazudni. Nem lehet órákban mérni. Nincs vége, ha szól a vekker. Nincs vége, ha szól a csengő.
Nincs vége, csak ha nagyon nagyon muszáj. Mert valamilyen keretek kellenek. De a kereteken belül ezerszázalékos és valódi.
Mi lehet az?
Játszunk?
_ _ G Y _ _ _ _
Nos? Mi a megfejtés?
„Arra tanít meg, hogy bízzunk magunkban”„Ki ne szeretné, hogy a gyermeke magabiztos felnőtté váljon, aki bízik saját képességeiben, önmagában? Ha a gyermek picit érzékenyebb lelkű, netán még valamilyen hiányossággal, tanulási nehézséggel is küzd, akkor nehezebben veszi észre saját tehetségét. A másik oldalon ott bujkál benne a tehetség, ami sajnos a mai iskolarendszerünkben nem tud kibontakozni. Robi különleges érzékkel, mérhetetlen szeretettel látja meg, érzi meg a tehetséget, rajzos, játékos foglalkozásain, úgy terelgeti a gyermekeket, hogy képessé válnak érteni, elfogadni a saját tehetségüket, nemcsak rajz területen hanem átvetítve azt az élet minden területére.
A mi esetünkben, diszlexia, diszgráfia nehezíti lányom fejlődését, és a rajzos órák eredménye képpen, bátrabban áll neki a feladatoknak egyre nyitottabb, érti, hogy mindenki másképpen fejlődik, és mindenkinek vannak értékei. Robi rajzzal fejleszt, de nem rajzolni tanít, arra tanít meg hogy bízzunk magunkban, és ha nem a szokványos módon, akkor máshogy, de menni fog. A sikerélmény, és az önbizalom a lényeg.” Fontányi Piroska, gyógypedagógiai asszisztens, szülő |
„Szivárványgömböcském kiszabadult, szárnyal”
Eszterrel rajzoltunk, vezettünk, bendzsóztunk és nagyon nagyon jól éreztük magunkat! Égető Erika, szülő |
Kiknek ajánlom?
8-18 éves gyermekeknek: rejtett tehetségeknek, zárkózott különlegességeknek, maximalistáknak, versenyzőknek, élsportolóknak.
Találkozzunk ezen a különleges programon, ha:
– szeretnéd, ha új irányok nyílnának meg gyermeked számára, s ezeket ő maga fedezné fel
– örülnél, ha végre igazán szárnyra kapna
– csodabogárnak – Gyémántbogárnak – gondolod őt, csak éppen ennek kevés előnye mutatkozik meg
– jó lenne, ha kitartás párosulna a lelkesedése mellé
– különleges képességei vannak, de eközben önértékelési problémákkal küzd
– zárkózott vagy szorongó
– ritkán elégedett azzal, amit tud / amire képes / amit és ahogyan csinál
– önbizalma bőven lehetne több
– túlságosan meg akar felelni mindenkinek
– különlegessége miatt beilleszkedési problémákkal küzd
– piszkálják a társai a furcsaságai miatt
– keresi a helyét és útját – már gyermekként is.
„A zárkózott nagylányomból valami egészen különlegeset varázsolt, akivel ugyan még hosszú az út, de már sokkal könnyebben megy minden.”
Broll Eszter, szülő
Gyömrő
A Felhőtlen Napon Lilivel kimentünk a dunapartra, és írtunk egy közös dalt 🙂
A cím: „Dogs Swim In Deep Water”
Mi a hatás:
- szülő – gyermek kapcsolat fejlődik – akár új szintre lép
- előtérbe kerül gyermeked igazi tehetsége
- rájössz, hogy jobban szereted őt, mint azt valaha elképzelted
- javul a kapcsolata a testvéreivel, osztálytársaival
- pozitív változások várhatók a tanulmányi eredményekben
- mivel sok minden helyére kerül, új lendület és virágzás indul a családban is.
Most akkor problémás a gyereked?
Nem. A gyermekkor egyes szakaszai nem problémák, hanem egy jellegzetes időszakok. Több olyan tulajdonság együttállása, melyek első pillanásra „nem szerencsések”. De nincs baj.
Nem pszichoteszt, nincs diagnózis, nincs aggódás:
Van egy coach diplomám de még fontosabb, hogy van hozzá érzékem, no meg tapasztalatom. Nem vagyok pszichológus, így semmilyen „diagnózist” nem állíthatok fel. Nem is akarok. Én nem elemzem túl sosem a dolgokat. A józan paraszti észben viszont nagyon hiszek, a különböző bélyegekben, papírokban jóval kevésbé.
A dolgok maguktól elindulnak. Személyre szabott feladatokkal pedig ráerősítünk és lendületben tartjuk a fejlődést! Előfordul, hogy egy kis coaching is része lesz, mint például itt, egy különleges online helyzetben.
Mégis mit mondjak, hová megyünk? Megszerelni őt vagy a „dolgokat”?
Nem. Ez egy játék, ami nem játék. Akkor hogy? Úgy, mint amikor egy lágy, puha kendővel letörlöd a port egy törékeny dísztárgyról. Leszeded így a nagyját, majd jössz a kisecsettel, és az apró részeket is csillogóssá varázsolod.
Arról nem is beszélve, hogy ha ezt a programot olvasod, alighanem már találkoztunk a Művésznővel / Művész Úrral a suliban. Ott alighanem tetszett, amit látott, és most jöhet a folytatás, melynek éppen ez a program a lehetséges módja.
Játékos, könnyed dolog ez, nem kell sem fotelban merengeni, sem fekve gondolkodni vagy valamit mantrázni. Józan „paraszti” ész és semmi woodoo. Érezzük jól magunkat! Menjünk együtt szabira!
Piszkálódás és szóbeli bántalmazás – csak mert valaki nem mindennapi
Az iskolás gyerekek mindennapjainak kellemetlen velejárója. Állandó minősítés. Állandó fikázás (bocsánat, erős szavakat használok). Állandó méricskélés. Könnyed verseny helyett versengés, egymás lekönyöklése. Súlyos szavak, melyek hatását nehéz feldolgozni és ellensúlyozni is.
Segítek gyermekednek ezeken felülkerekedni. Segítek elfogadni mások véleményét. Segítek a helyén kezelni mások minősítő, gúnyos vagy bántó megjegyzéseit. Erős lesz a Gyémántbogarad, és begubózás helyett önmaga lesz, vállalva saját különlegességét.
Rajzokkal dolgozom – egyénre szabva.
Mennyi ideig tart egy ilyen alkalom? A szülő is részt vesz rajta?
A Felhőtlen Nap időtartama körülbelül 8 óra.
Ezen a találkozáson Te is részt veszel -, és mialatt beszélgetünk a céljaitokról, máris elkezdjük a munkát egy izgalmas rajzos kihívással. A leggyakoribb, hogy előbb a szülővel és gyermekkel együtt beszélgetünk, majd különválunk. Amikor a nap végén újra együtt vagyunk, megbeszéljük, mire jutottunk és hogyan tovább, szeretnénk-e folytatást egy hosszú távú program keretében, vagy csak simán megismételjük ezt a napot, és néhány hónap múlva ismét elmegyünk közösen – szabira.
A hatás a naptárban 🙂
Mit ad nektek egy Felhőtlen Nap?
Közös munka új megközelítésben: ezer százalékos figyelem.
A figyelem, az elfogadás és az őszinte tisztelet a kulcs. Nagyra becsülöm a gyerekeket. Elfogadom, sőt mintának tartom különlegességüket. A program rendkívül spontán, pörgős és nagyon életszagú, tőletek éppen ezért rugalmasságot és elfogadást igényel: ehhez a fajta spontaneitáshoz a nagy eredmények érdekében alkalmazkodnod kell. Nincs konkrétan előre megszabott program: azt ígérhetem, hogy pozitív változások jönnek, de az, hogy ezek miként fognak megjelenni, előre nem megjósolható.
Beszélgetés:
Megoldásra koncentráló, lelkesítő és lehetőségeket feltáró módon beszélgetünk, és ennek alapján dolgozunk tovább.
Szórakozás:
Játékosan oldjuk fel az esetleges gátakat, és észrevétlenül haladunk.
Borókával és Pocokkal
Munka:
Kihívást jelentő, a kényelem határát éppen meghaladó melós rész. Egy fontos gondolat kibontása. Rajzos és más kreatív feladatok segítenek ebben: a szerszámosládám telis-tele van izgalmasabbnál izgalmasabb, viccesebbnél viccesebb gyakorlatokkal.
Feltöltő programok, kívánságteljesítés.
Előre sosem lehet tudni, hogy mi szükséges a következő lépéshez. Volt már arra is példa, hogy valaki a segítségemmel találkozott kedvenc sztárjával, vagy felülhetett kedvenc versenylova hátára. Semmi sem lehetetlen: a kedvetekért Dévényi Tibi bácsivá, aranyhallá vagy dzsinné is változhatok!
Konzultáció a szülőkkel.
A nap elsősorban gyermekedé, de nyilván nem tilos egy jó beszélgetés!
Kapcsolati háló.
Széles kapcsolati hálóm a rendelkezésetekre áll: bátran használhatjuk arra, hogy szükség esetén segítsenek, tanácsot adjanak egy-egy konkrét kérdésben.
Házi feladat:
Ez egy olyan program, ahol bizony neked is lesz házi feladatod! Mind a gyermek, mind a szülő számára egyénre szabott feladatokat adok az otthoni munkához. Ide tartoznak olyan gyakorlatok, melyeket önállóan is tudtok végezni, lehetővé téve a folyamatos fejlődést.
Mi lesz a Te szereped, mint szülő? Hogyan járulhatsz hozzá a még nagyobb eredményhez?
A foglalkozás minden tekintetben különleges és újszerű a gyerekek számára. Éppen ezért a gyerekek rendkívüli módon megkedvelik a foglalkozást és az ott „végzett” gyakorlatokat.
Jantyik Eszterrel Békéscsabán:
Gyurmáztunk, fertelmesen kreatív macskáztunk és közben mindketten csodásan éreztük magunkat 🙂
Kiemelem az erényeiket és elismerem a képességeiket. Meglátom, mi az, amit jól csinálnak, legyen az a legapróbb dolog! Ebben Te is tudod támogatni a haladást! Megtanítok Neked is néhány olyan módszert vagy praktikát, mellyel:
- Te is pozitív visszajelzést tudsz majd adni gyermekednek
- Nem én leszek a jó zsaru, te pedig a rossz
- Úgy érzed majd, hogy Te is közelebb kerültél gyermekedhez
- Magad is része leszel a folyamatnak, így megmarad az egészséges egyensúly, és otthon is jobban működnek majd a dolgok.
Ez egy olyan program, ami után a szülőnek is lesz házi feladata, készülj!
Szabadságra mentem, sziasztok!
A Felhőtlen Nap egy nap szabadság. A Felhőtlen Nap nem délutáni, suli utáni program. Nem egy mellékes, ikszedik szakkör. Főleg nem rajzszakkör. Ez egy különleges és „hosszú pillanat”, melyet a gyerekek és szüők is nagyon várnak.
Erre a napra ki kell kérned a gyermeked a suliból. Kérésedre igazolni is tudom a hiányzást. De azért aki igazán szeretné, annak nem okoz gondot egy napot igazolni szülőként sem – nem beszélve a támogató osztályfőnökről vagy intézményvezetőről. Te magad pedig az elején mindenképp részt kell vegyél a programon – hogy tudjunk beszélgetni.
Legjobb, ha már reggel találkozunk. Én a gyerekekért bármilyen korán képes vagyok felkelni: a rekord a 7:15 Pécs.
Meglepetés lehet?
Ha már találkoztunk a suliban a gyermekeddel, akkor sem javaslom, hogy meglepi legyen ez a nap. Fel kell készülnie, és picit olyan ez, mint a kis herceg és a róka. Tudnia kell, mikor jön a jó dolog.
Ez egy egyszeri alkalom? Mi lesz utána?
Lehet ismétlés, ha tetszik. Sőt, jelentkezhettek a mentorprogramra, ha rendszerességet szeretnétek belevinni. Erről majd akkor beszéljünk, ha megismertük egymást!
Felelősséggel
Nagyon vigyázok arra, sőt, célul tűzöm ki azt is, hogy gyermeked képes legyen nélkülem is haladni két találkozás között. Nem alakítok ki olyan függőséget, mely túlzottan hozzám köti őt. Vigyázok rá, hiszen ő a Tiéd – segítek Neked, hogy segíthess az ő fejlődésében is, és Ti is közeledjetek egymáshoz!
Miért hozzám fordulj?
– Csak 2016 tavasza óta több, mint ötezer gyermekkel találkoztam az iskolákban, ahol rajzos szemléletfejlesztést tartottam.
– Sok helyen hatalmas változásokat hozott már a legelső alkalom. Az a fajta őszinte törődés, amit nyújtok a gyerekeknek, elindítja őket – csupa jó dolog felé, nagyon jó irányba!
– Coach végzettségem és a hatékony kérdezéstechnika, valamint villámgyors helyzetfelismerő képességem a garancia arra, hogy megtalálom a közös hangot a gyerekekkel – mégpedig szinte azonnal!
– Az elmúlt években valódi csodáknak lehettem tanúja: a Te gyermekedben is ott lehet ez a csoda!
„Azt mutatod és tanítod meg, hogy lehet mindenből kihozni a jót”„Csodálom azt a kisugárzást és odaadást, amit az emberek felé közvetítesz, ezáltal rövid idő alatt a zárkózottabb gyerekek és felnőttek is megnyílnak neked. A teret betöltöd pozitív energiával. Nagyon fontos, hogy a kis tehetségek megerősítést kapjanak arra vonatkozóan, hogy amit csinálnak az jó és értékes. Te ezt profi módon csinálod, így minden közösen eltöltött idő után egy önbizalommal rendelkező, boldog gyermeket látok. A pozitív visszajelzések erősítik a mindennapi életben is, amit a veled való találkozás előtt csak félve, vagy esetleg nem mert megtenni a kudarctól való félelem miatt, most bátran és önfeledten teszi. Mindenkinek csak ajánlani tudom a veled való kapcsolatfelvételt, találkozást és a közösen eltöltött foglalkozásokat, mert találkozásunk megerősített abban, hogy rengeteg rejtett kincs van körülöttünk, melyek csak arra várnak, hogy felragyoghassanak.” Rumpli Anikó, szülő |
Hol tudunk találkozni?
Elmegyek hozzátok, de Ti is jöhettek. Ez teljesen rugalmas!
Muszáj egy napnak lennie? Nem elég egy-két óra?
A hosszú távú eredmény és egymás mélyebb megismerése miatt ez a program egy több órás, laza, könnyed, spontán időtöltés, melynek előre nem szeretnék kereteket adni. Ez eleve feltételezi a rugalmasságot, melyre mindenképp szükség lesz, ha együtt dolgozunk.
Mennyibe kerül a Felhőtlen Nap?
A Felhőtlen Nap és a többi Gyémántbogár program tiszteletdíjáról itt találsz információt.
Havonta 3-4 Felhőtlen Napot tartok. Lehet, hogy várnod kell. De megéri.