Rajzos Lendület Gyémántbogaraknak – egyéni foglalkozás

„Olyan felszabadultnak láttuk a lányunkat az iskolai foglalkozás után, hogy azt mondtuk otthon egymásnak: – Ebből több kell!”

A rajzokon keresztül csodák történnek.

Aki eleve csoda, belőle még csodább lesz. Nem kell, hogy baj legyen vele! Ha szuper, akkor még szuperebb lehet:
Itt az eleve jóból lesz még jobb!

Kezdjük el, két órában!

Önértékelés, önbecsülés, lendület és lehetőségek feltárása gyerekek számára pszichoteszt és diagnózis nélkül:

 

Hozd el gyermeked hozzám, ha:

– szeretnéd, ha új irányok nyílnának meg számára, s ezeket ő maga fedezné fel
– örülnél, ha végre igazán szárnyra kapna
– csodabogárnak – Gyémántbogárnak – gondolod őt, csak éppen ennek kevés előnye mutatkozik meg
– jó lenne, ha kitartás párosulna a lelkesedése mellé
– különleges képességei vannak, de eközben önértékelési problémákkal küzd
– zárkózott vagy szorongó
– ritkán elégedett azzal, amit tud / amire képes / amit és ahogyan csinál
– önbizalma egyértelműen fejleszthető
– túlságosan meg akar felelni mindenkinek
– különlegessége miatt beilleszkedési problémákkal küzd
– keresi a helyét és útját – már gyermekként is.

Személyre szabott feladatokkal készülök minden egyes alkalomra: mindig olyannal, amire éppen szükség van a következő lépéshez.


Annyira egyszerű. Annyira tiszta. És annyira nyilvánvaló.

Nem kell rá várni. Nem kell mellébeszélni. Nem kell lefutni az udvariassági köröket. Nem kell félrepislantani.

Annyira egyértelmű. Annyira sallangmentes. Annyira tök mindegy minden más.

Semmit nem számít, hogy mi történik. Semmit nem számít, hogy kinek hogyan kellene épp megfelelni. Nem is kell.

Csak magunk lenni, és nyíltan működni. Örömmel adni belőle. Nem várni cserébe semmit, de elfogadni is, ha adnak. Áramlás.

Két idegen, ha találkozik. Két ismerős ha találkozik. Mindegy.

Őszinte, ezerszázalékos és valódi.

Nagy hiánycikk. Piaci rés, mondják.

Nem lehet hazudni. Nem lehet órákban mérni. Nincs vége, ha szól a vekker. Nincs vége, ha szól a csengő.
Nincs vége, csak ha nagyon nagyon muszáj. Mert valamilyen keretek kellenek. De a kereteken belül ezerszázalékos és valódi.

Mi lehet az?

Játszunk?

_ _ G Y _ _ _ _

Nos? Mi a megfejtés?


Fontos!

Ez nem pszichoteszt. Nem valamiféle fejlesztő foglalkozás, a szó klasszikus értelmében legalábbis nem az. Józan paraszti ésszel és 150% figyelemmel fordulok gyermekedhez. A figyelmet pedig ő is érezni fogja, s egyre másra jönnek a csodák!


Ki tartja a foglalkozást?

Vámos Robi, a Gyémántbogár alapítója, végzett Diadal coach vagyok.

Küldetésem:
Pozitív változásokat hozni az emberek életébe.

Segítek nekik a jóból még jobbnak lenni. Segítek megtaláni a boldogságukat és önmagukat.
Kihozom a gyerekekből, ami elbújt vagy elrejtették a nehézségek. Lelkesítem és felemelem őket.

Gépészmérnökként végeztem, s húsz évnyi útkeresés, majd önfejlesztés után vagyok ott, ahol most. A Táblácska Hungary alapítójaként egy sokezer ember életét jobbító küldetésért dolgozom nap mint nap. Csaknem százötven iskolai osztályban tartottam már rendhagyó rajzos foglalkozásokat, s több ezer gyermekkel dolgoztam már együtt.

A Gyémántbogár megalapításával lehetőséget adok azoknak is, akikről a világ megfeledkezett: mélyszegénységben élőket látogatok meg, s emelem fel őket, amennyire csak lehetséges. A 2017-ben létrehozott Gyémántbogár Díj is ezt a célt szolgálja: jusson el a pozitív változás lehetősége minél több gyermekhez!

Robiról bővebben…

 


„Arra tanít meg, hogy bízzunk magunkban”

„Ki ne szeretné, hogy a gyermeke magabiztos felnőtté váljon, aki bízik saját képességeiben, önmagában?

Ha a gyermek picit érzékenyebb lelkű, netán még valamilyen hiányossággal, tanulási nehézséggel is küzd, akkor nehezebben veszi észre saját tehetségét. A másik oldalon ott bujkál benne a tehetség, ami sajnos a mai iskolarendszerünkben nem tud kibontakozni. Robi különleges érzékkel, mérhetetlen szeretettel látja meg, érzi meg a tehetséget, rajzos, játékos foglalkozásain, úgy terelgeti a gyermekeket, hogy képessé válnak érteni, elfogadni a saját tehetségüket, nemcsak rajz területen hanem átvetítve azt az élet minden területére.

A Művésznő különdíjas lett a 2017-es Gyémántbogár Pályázaton, s rajzából poszter készült a Táblácska műhely folyosójára

A mi esetünkben, diszlexia, diszgráfia nehezíti lányom fejlődését, és a rajzos órák eredménye képpen, bátrabban áll neki a feladatoknak egyre nyitottabb, érti, hogy mindenki másképpen fejlődik, és mindenkinek vannak értékei. Robi rajzzal fejleszt, de nem rajzolni tanít, arra tanít meg hogy bízzunk magunkban, és ha nem a szokványos módon, akkor máshogy, de menni fog. A sikerélmény, és az önbizalom a lényeg.”

Fontányi Piroska, gyógypedagógiai asszisztens, szülő
Pécs


Kiknek ajánlom?

A programot elsősorban 10-18 éves kor közötti gyermekeknek ajánlom, a határok rugalmasak. Azoknak ajánlom, akik már részt vettek iskolai Rajzos Szemléletfejlesztésen.


A kis- és nagykamaszokról pár mondatban

Meg kell találniuk az igazi útjukat.

Rossz hír: Az irány sosem végleges.
Jó hír: Terelni bizony lehet.

Felelős szülő – döntésképes kamasz.

Vállrándítás helyett működőképes ötletek. Sosem gondolnád, milyen jó a látszólag flegma gyermeked problémamegoldó képessége. Csodákra képes!

Rajzos feladatokkal átszőve beszélgetünk. Sok csoda történt már:

  • szürkéből lett már színes
  • fásultból lett már pörgős
  • zárkózottból lett már nyitott.

Érdemes néhány lépést hátralépni és nem görcsölni. Nem a problémán lovagolni, hanem megnézni, mi a legjobb, ami csak történhet.


„A zárkózott nagylányomból valami egészen különlegeset varázsolt”

„Robi a kisebbik lányom, Lola osztályában tartott órát, majd aznap este Lola kérésére meg is rendeltük a könyvét. Itt kezdődött minden. 🙂 Aztán elmentünk Robihoz egy rajzos foglakozásra, majd hamarosan már a nagyobbik lányom, Lili is velünk tartott.

Leginkább Lili változott sokat a találkozások hatására. Régen utált rajzolni, és a színezés ősellenség volt.
Ma már minden nap rajzol és mindent kiszínez, ráadásul gyönyörűen, ahogy Robi mutatta. A rajz és a beszélgetések által megnyílt, már nem rejti el olyan mélyen az érzelmeit.


Fentről lefelé: Lili átalakulása három hónap alatt

A zárkózott nagylányomból valami egészen különlegeset varázsolt, akivel ugyan még hosszú az út, de már sokkal könnyebben megy minden.”

Broll Eszter, szülő
Gyömrő


Mi a hatás:
  • szülő – gyermek kapcsolat fejlődik – akár új szintre lép
  • előtérbe kerül gyermeked igazi tehetsége
  • rájössz, hogy mennyire ember ő, nem csak „egy” vállrándító kamasz
  • javul a kapcsolata a testvéreivel, osztálytársaival
  • pozitív változások a tanulmányi eredményekben
  • mivel sok minden helyére kerül, új lendület és virágzás.
Rossz vágányon?

Az ember beíratja néptáncra a lányát – fiát, és ő lovagolni szeretne… közben pedig a festés megy neki a legjobban. Tornára járatja, de lehet, hogy sakkmester lesz. Előre nem lehet tudni.

Én sem fogom megmondani. De akkor mi értelme ennek az egésznek?

Azért, mert csodák történnek. A titok a figyelem. Oké, mondhatod. Figyelsz Te is. Hidd el, ez egy másik szint. Meghallani a hallhatatlant és meglátni a láthatatlant. Egy-egy szóból, hangsúlyból, mosolyból vagy fintorból több minden kiderül, mint a legprofibb tesztekből. Sőt.

Most akkor problémás a gyereked?

Nem. Ez a korszak nem probléma, hanem egy jellegzetes időszak. Több olyan tulajdonság együttállása, melyek első pillanásra „nem szerencsések”. De nincs baj. Annál is inkább, mivel ez:

Nem pszichoteszt

Van egy coach diplomám de még fontosabb, hogy van hozzá érzékem, no meg tapasztalatom. Nem vagyok pszichológus, így semmilyen „diagnózist” nem állíthatok fel. Nem is akarok. Én nem elemzem túl sosem a dolgokat. A józan paraszti észben viszont nagyon hiszek, a különböző papírokban jóval kevésbé.

A dolgok maguktól elindulnak. Személyre szabott feladatokkal pedig ráerősítünk és lendületben tartjuk a fejlődést! Előfordul, hogy egy kis coaching is része lesz, mint például itt, egy különleges online helyzetben.

Mégis mit mondjak, hová megyünk? Megszerelni őt vagy a „dolgokat”?

Nem. Ez egy játék. Ami nem játék. Akkor hogy? Mint amikor egy lágy, puha kendővel letörlöd a port egy törékeny dísztárgyról. Leszeded így a nagyját, majd jössz a kisecsettel, és az apró részeket is csillogóssá varázsolod.

Játékos, könnyed dolog ez, nem kell sem fotelban merengeni, sem fekve gondolkodni vagy valamit mantrázni. Józan „paraszti” ész és semmi woodoo.

Mit csinálunk?

Mivel a lételemem a rajz, ezért rajzolunk. Színezünk. Beszélgetünk a rajzokról, mert nagyon tanulságosak. Közösen alkotunk, és ebből sok minden kiderül. Igen, Te is alkotni fogsz majd, együtt Vele. Csodálatos lesz!

Próbáljuk ki. Gyertek el – igen, az első alkalom szülővel együtt működik természetesen!


Mennyi ideig tart egy ilyen foglalkozás?

A Rajzos Lendület foglalkozás időtartama körülbelül két óra, de készülj arra, hogy ráadás is lesz. A ráadás természetesen nem befolyásolja a díjat.

Ez a találkozás különleges: ezen a szülő is részt vesz – Te is részt veszel -, és mialatt beszélgetünk a céljaitokról, máris elkezdjük a munkát egy izgalmas rajzos kihívással. A leggyakoribb, hogy előbb a szülővel és gyermekkel együtt beszélgetünk, azután a szülő elmegy egyet sétálni. Amikor visszatér, megbeszéljük, mire jutottunk és hogyan tovább, szeretnénk-e folytatást egy hosszú távú program keretében.


A hatás a naptárban 🙂


Mi történik a Rajzos Lendület foglalkozáson?

A foglalkozás több elemből áll.

Beszélgetés:

Megoldásra koncentráló, lelkesítő és lehetőségeket feltáró módon beszélgetünk, és ennek alapján dolgozunk tovább.

Szórakozás:

Játékosan oldjuk fel az esetleges gátakat, és észrevétlenül haladunk.

Munka:

Kihívást jelentő, a kényelem határát éppen meghaladó, általában rajzos feladatok. Vegyesen, egyénre szabva.

Házi feladat:

Ez inkább mindig egy kis szorgalmi: fontos, hogy a találkozás után is be-be villanjon, amiről beszéltünk.


Mi lesz a Te szereped, mint szülő? Hogyan járulhatsz hozzá a még nagyobb eredményhez?

Közös alkotás apával

A foglalkozás minden tekintetben különleges és újszerű a gyerekek számára. Annyira szeretem csinálni, hogy ez mindenben megmutatkozik. Éppen ezért a gyerekek rendkívüli módon megkedvelik a foglalkozást és az ott „végzett” gyakorlatokat. Megkedvelnek engem is. De ne aggódj: ez a folyamat része és teljesen oké, hogy ezt érzed majd.

Természetes dolog, hogy megkedvelnek, hiszen én mindig kiemelem az erényeiket és elismerem a képességeiket. Meglátom, mi az, amit jól csinálnak. Ebben Te is tudod támogatni a haladást! Megtanítok Neked is néhány olyan módszert vagy praktikát, mellyel:

  • Te is pozitív visszajelzést tudsz majd adni gyermekednek
  • Nem csak én leszek a jó, hanem Te is
  • Úgy érzed majd, hogy Te is közelebb kerültél gyermekedhez
  • Magad is része leszel a folyamatnak, így megmarad az egészséges egyensúly, és otthon is jobban működnek majd a dolgok.

Ez egy olyan foglalkozás, amin a szülőnek is lesz házi feladata, készülj!

Violával

Felelősséggel

Nagyon vigyázok arra, sőt, célul tűzöm ki azt is, hogy gyermeked képes legyen nélkülem is haladni két találkozás között. Nem alakítok ki olyan függőséget, mely túlzottan hozzám köti őt. Vigyázok rá, hiszen ő a Tiéd – segítek Neked, hogy segíthess az ő fejlődésében is, és Ti is közeledjetek egymáshoz!


Miért hozzám fordulj?

– Csak 2016 tavasza óta több, mint háromezer gyermekkel találkoztam az iskolákban, ahol rajzos szemléletfejlesztést tartottam.

– Sok helyen hatalmas változásokat hozott már a legelső alkalom. Az a fajta őszinte törődés, amit nyújtok a gyerekeknek, elindítja őket – csupa jó dolog felé, nagyon jó irányba!

– Coach végzettségem és a hatékony kérdezéstechnika, valamint villámgyors helyzetfelismerő képességem a garancia arra, hogy megtalálom a közös hangot  a gyerekekkel – mégpedig szinte azonnal!

– Az elmúlt években valódi csodáknak lehettem tanúja: a Te gyermeked is az!


„Azt mutatod és tanítod meg, hogy lehet mindenből kihozni a jót”

„Csodálom azt a kisugárzást és odaadást, amit az emberek felé közvetítesz, ezáltal rövid idő alatt a zárkózottabb gyerekek és felnőttek is megnyílnak neked. A teret betöltöd pozitív energiával.

Nagyon fontos, hogy a kis tehetségek megerősítést kapjanak arra vonatkozóan, hogy amit csinálnak az jó és értékes. Te ezt profi módon csinálod, így minden közösen eltöltött idő után egy önbizalommal rendelkező, boldog gyermeket látok. A pozitív visszajelzések erősítik a mindennapi életben is, amit a veled való találkozás előtt csak félve, vagy esetleg nem mert megtenni a kudarctól való félelem miatt, most bátran és önfeledten teszi.
Már az első találkozás alkalmával magával ragadott a fejlesztési módszered. Nem kritikát fogalmazol meg, hanem azt mutatod és tanítod meg, hogy lehet mindenből kihozni a jót.

Mindenkinek csak ajánlani tudom a veled való kapcsolatfelvételt, találkozást és a közösen eltöltött foglalkozásokat, mert találkozásunk megerősített abban, hogy rengeteg rejtett kincs van körülöttünk, melyek csak arra várnak, hogy felragyoghassanak.”

Rumpli Anikó, szülő
Piliscsév


Hol tudunk találkozni?

Dunakeszin, a Táblácska Hungary inspiráló műhelyének oktatótermében várlak benneteket sok szeretettel!


Mennyibe kerül a foglalkozás?

A program értéke – amint a fenti gyerekek példáiból láthatod – pénzben nem kifejezhető, mégis meg kell fogni valahogy. Ezért nem kötött árat szabok meg: a foglalkozás végén fizess annyit, amennyit számotokra ért!

A kétórás Rajzos Lendület foglalkozás árát te határozod meg, az alábbi lehetőségek alapján:

  • Minimum díj: 12.000 Ft
  • Ajánlott díj: 16.000 Ft
  • Szülő által felajánlott díj: a minimum díj és a végtelen között*

*Ha az általad felajánlott díj meghaladja az ajánlott díj mértékét, a fennmaradó összeggel támogatod, hogy olyan gyerekekhez és családjaikhoz is eljussak, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy részt vegyenek a mentorprogramban, legyenek bármilyen tehetségesek is. A jövőben ezeket az extra felajánlásokat alapítványunk kezeli majd.

Jelentkezz a programra, katt ide!