Kik és milyenek a Gyémántbogarak?

Ahogyan nagyon sok izgalmas küldetés, ez is a gyerekekből indult ki, és úgy vált felnőttek számára is elérhető lehetőséggé. Rajzos órákat kezdtem tartani iskolákban, és innen nem volt megállás. Rájöttem, hogy ez nem a rajzról szól, hanem a ragyogásról, önmagunkká válásról és sok sok szeretetről:

Gyémántbogár: (Bogarus Gemantus ‘Linné’) Eleinte rejtőzködő életmódot folytató, csillogásáról még nem tudó vagy csillogását elfedni próbáló zsenge életkorban leledző emberke. Különös ismertetőjegye, hogy felfedezése után felhagy a rejtőzködéssel és csillogó röpképződményeit kibontva szárnyalásba kezd. Megerősödik és elfogadja önmagát. Tehetsége kivirágzik. Bátorságot merít saját sikerélményeiből. Önmaga lesz, előbújik, és ajándékká válik saját maga és környezete számára. Leküzdi a félelmeit és elhiszi, hogy a különlegességével és furcsaságával együtt lehet őt nagyon szeretni. Ezáltal a még rejtekező Gyémántbogaraknak is bátorságot és erőt ad és példát mutat. Előfordul az ország bármely pontján, oktatási intézményekben, családi környezetben. Figyelemmel, őszinte érdeklődéssel, törődéssel, szeretettel és dicsérettel táplálkozik. (Forrás: Dr. Szántay-Vámos: Bogárológiai lexikon)

 

Interjú a Karc FM-ben Csesznák Anikóval:

 

TÁPTALAJ A TEHETSÉG KIVIRÁGZÁSÁHOZ


Boldog és kiegyensúlyozott, életvidám és mentálisan erős gyerekeket szeretnék látni.

 

Olyan gyerekeket, akik megtalálják a helyüket a folyamatosan változó világban.

 

Olyan gyerekeket, akik elfogadják magukat. Akik megtalálták, miben a legjobbak és ebben a tehetségükben ki tudnak bontakozni.

 

Olyan gyerekeket, akik különlegességüket előnyként használják és ajándékok lesznek mások számára is.

 

Olyan gyerekeket, akik elfogadják, hogy a környezetükben néha lesznek olyanok, akik nem értik meg őket, de ez nem akadálya a ragyogásuknak.

 

Olyan gyerekeket, akik képesek elgördíteni maguk elől az akadályokat, legyen az az akadály akár egy élethelyzet, akár egy egészségi probléma vagy maga a meg nem értettség.

 

Olyan gyerekeket, akik felnőttként is erősek lesznek és nagy lendülettel indulnak neki a nagybetűs Életnek.

 

Mindehhez nem szükséges megváltozniuk. Azt szeretném, hogy önmaguk legyenek, mert így jók, ahogy vannak!

 

 


A Gyémántbogarak 14 csodája

Fontos!
Ezek NEM problémák, hanem helyzetek. Nem megoldjuk őket, hanem felismerjük és megtanuljuk kezelni. Nagy különbség!


1.

„Vajon mit gondolnak rólam mások?”

Nem meri megmutatni, amit tud. Több önbizalom kell. Mert sokat bírálják. Minősítik. Lenézik talán? Beképzeltnek tartják, ha „túltolja”? Mai gondok ezek. Mintha egy engedélyre várna mindig: lehetsz olyan, amilyen vagy, és nem számít, mások mit gondolnak. Van, hogy egy igazi kincs álruhában jár: a közösségben nem magát mutatja, hanem egy szerepet játszik. Ha viszont megerősítik az önbizalmát, akkor megmutatja az igazi kincs mivoltát, és ezáltal egyre erősebbé válik.


2.

„Nem vagyok elég jó!”

Hogy állunk az önbecsüléssel? Amikor ha kész van, azt mondja: „csúnya lett” – és eltakarja. Fél, hogy véleményt fognak róla mondani, mert az várhatóan nem lesz dicséret. Vagy olyan dicséret lesz, amit csak azért mondanak, hogy neki jobb kedve legyen. Ha viszont elfogadja magát, kapuk nyílnak meg!


3.

„Úgysem sikerül. Minek? Félek, hogy elrontom!”

Kishitűség és negatív gondolkodás. Kár belefogni. Elkeseredettség, kedvetlenség, céltalanság. Szenvedés tanulás vagy megmérettetés közben (helyett). Átfordítjuk!


4.

„Ha nem tökéletes, akkor teljesen rossz.”

Maximalista Gyémántbogarak. Mindennek tökéletesnek kell lennie. Lámpaláz. Nem elég úgy, ahogy sikerült. Örök elégedetlenség. Összegyűrt papírok. Mert ha elrontok valamit, hibázok, és másnak kell kijavítani. Ha nem csinálom meg jól, kisebb leszek a szemében. Sőt, lehet, hogy nem fog majd szeretni? Pedig lehetne picit lazítani. Megtanuljuk, hogyan lehet!


5.

Saját árnyékukban elbújt tehetségek

Pedig ha előbújik, csodák történnek: a tehetségével megajándékozhat másokat – akár az egész Világot is! A bent megbúvó kincs rejtve marad, akarva vagy akaratlanul is.
Sokszor az a baj, hogy túl sokat elemzik őket és lesik minden rezzenésüket. Kicsit lazítani kell, és szárnyalás jön!


6.

Tehetségek papírral és címkékkel

Mindig a hibáit javítgatják. Pedig ha az erősségeiket emelnék ki, a „problémáik” sem lennének problémák. Végre elfelejthetjük a mindenféle „disz-papírt”, és ragyoghatunk!


7.

„Ha önmagam vagyok, akkor fura leszek és nem fogadnak el.”

Mondhatják akár különcnek és flúgosnak is. Sőt, ez kifejezetten előny! Megtanítom a gyerekeknek, hogy a furaságuk az előnyük. Igenis lehetnek erősek úgy is, hogy egyediek maradnak! Nem kell letörni a szárnyaikat! Emellett pedig: mi lenne, ha ezentúl úgy gondolná, hogy egyáltalán nem baj, hogy valaki nem érti és nem fogadja el őt? Milyen változást hozna ez és mi lenne a legjobb ebben?

 

8.

Ál-lazák álarcban

Van, hogy azt mutatják, hogy lazák, mert máris álarcban járnak, hogy elfogadják őket. Cukik, mencik, de belül ott vannak a kétségek. Az illető nagyon érzékeny, emiatt kidolgoz egy mesterkélt őt „lazának” mutató álarcot, de belül továbbra is küzd a démonjaival. Van megoldás!


9.

„Figyelnek, de nem látnak. Hallgatnak, de nem értenek.”

A Gyémántbogarak akkor lesznek ajándékok, ha megértjük őket. Akkor csoda történik! Hirtelen nagyon csillog a szemük, és a mosolyuk kínmosolyból átalakul valódivá.


10.

Hogy bírod az igazságtalanságot és a kudarcot?

Mások bezzek csalhatnak? Megtanuljuk, hogyan kezeljük az igazságtalanságot! Miközben mi mindenben korrektek vagyunk, mi az, hogy mások csalással nyernek? Feldolgozzuk!


11.

A Világ elrontja őt – Veszélyes neki a mai világ

„A legnagyobb félelmem vele kapcsolatban, hogy a világ elrontja őt, és a „kis” lelkét!” – Megerősödve éppen hogy Ő fogja a többieket a jó irányba mozdítani.


12.

Bántalmazók, tábornokok, energiavámpírok

Tíz jó dolog kell egyetlen rossz ellenében. Annyit és annyira bántották és bántják, hogy már nem hiszi el, hogy léteznek normális emberek. Ezen a szűrőn át nehéz elhinni, hogy van, aki elfogad. Megvizsgáljuk a bántalmazókat és tiszta lappal indítunk.


13.

Félelem az elutasítástól

Annyira fél az elutasítástól, hogy inkább ő utasít el másokat. Látszólag nem fogadják be a közösségbe, társaságba. Pedig valójában sosem utasítanak el mások senkit. Csak Ő, saját magát. Segíteni kell, hogy át tudja adni az ajándékát: önmagát, mint kincset.


14.

Kőkemény tehetségek

Nagyon nagyon tehetséges és nagyon különleges. Csak éppen nagyon kemény is. Katonás. Megmondja a véleményét, ami fontos – csak a tálalás módja nehéz ügy. A környezete emiatt beképzeltnek és nagyszájúnak gondolhatja – pedig ő nem az. Csak ilyen. És ez is rendben van. Csak beszélni kell róla. Megérteni és tisztelni őt.


A Gyémántbogár coachingprogramok hatása:

 

AJÁNLOTT PROGRAMOK GYEREKEKNEK:
rendkívüli rajzóra vámos robi minden sikerülRENDKÍVÜLI RAJZÓRA: ÖNBECSÜLÉS ÉS KÖZÖSSÉGÉPÍTÉS >> gyermek coaching vámos robi minden sikerülEGYÉNI FOGLALKOZÁS GYEREKEKNEK >>
FELNŐTTEKNEK
felnőtt csoportcoaching vámos robi minden sikerülGYÉMÁNT NAP® FELNŐTTEKNEK: EGY TELJES NAP ÉNIDŐ ÉS ALKOTÁS >> falrajz csodafal vámos robi minden sikerülCSODAFAL® - ALKOSSUNK ÉS TÖLTŐDJÜNK EGYÜTT EGY TELJES NAPIG >>
céges csapatépítés teamcoaching vámos robi minden sikerülRAJZOS CÉGES CSAPATÉPÍTÉS, KÖZÖSSÉGÉPÍTÉS, KONFLIKTUSKEZELÉS >> motivációs előadás vámos robi minden sikerülMOTIVÁCIÓS ERŐT ADÓ ELŐADÁS MINDEN SIKERÜL MÓDRA >>

SZERETNÉM, HA EGYÉNI SEGÍTSÉGET NYÚJTANÁL GYERMEKEMNEK >>

 


Tehetség vagy Gyémántbogár?

A tehetség szót hallva rajzpályázat, zenei produkció, iskolakoncert jut a legtöbbek eszébe. Én másképp nézek a tehetségre:

Képzelj el egy nagy zsákot! Legyen ő egy valaki, akire hatnak a világ dolgai. Inspirálódik. A zsák száján bepotyog minden élmény. A zsák hízik. De nem, mint a kisgömböc. A kisgömböc mohó és mindent magának akar. Itt a zsák megajándékoz minket a csodájával: a zsák, amikor már tele van élménnyel, inspirációval, egy helyen kidudorodik, majd kiszakad egy pillanatra. Kipattan belőle egy alkotás. Mondjuk egy rajz. Aztán a lyuk bezáródik. Aztán újra gyűlik, telik, végül megint kijön belőle valami: mondjuk egy zene. Egy szobor. Még egy rajz. Egy színpadi jelenet. Bármi. Egy alkotás is lehet. De lehet egy egyszerű kedvesség. Ezt nevezem én “sokoldalú tehetségnek”. Nem kell egy dolgot kinézni, és csak azt csinálni. Mindenütt azt mondják, hogy egy dologban kell jónak lenni. Ez marhaság. Miért kellene korlátoznunk?
A tehetség nem a rajzpályázatokról szól, és nem a megszerzett díjakról, trófeákról. Tehetség az érzelmi intelligencia magas foka is. Hogy nem kisgömböcként létezünk, hanem időnként adunk a világnak, hogy ez egy szebb és jobb hely legyen. Az érzelmileg intelligens emberek – gyerekek – kilógnak a sorból. Ezt a helyzetet sokszor nehéz kezelni – itt a megoldás, jó helyen jársz!

Mindenki lehet tehetséges valamiben. De ez magától nem biztos, hogy kiderül. Megfelelő környezet kell hozzá. Olyan, amiben a tehetség meg tudja és akarja mutatni magát.

A tehetséges gyerekekben ott van a lehetőség, hogy valamiben igazán kiválóak legyenek. Viselkedésük és gondolkodásmódjuk merőben eltér a megszokottól. Lerí róluk, hogy van bennük valami belső tűz, ami nagyon tud lángolni. Ha ideális környezetben lehetnek és támogatják őket, akkor kiváncsiak, kreatívak, humorosak lesznek – csillognak. Viszont ha nincs olyan, ami ezt előhozná belőlük, esetleg a környezetük még kifejezetten hátráltatja is őket, akkor elbújnak, és a világ lemarad a belőlük áradó ajándékról.Ezt nevezem én belső ragyogásnak, melynek felszínre hozásához gyakran kérik segítségemet. És akkor már láthatóvá válik, és működik. És minden sikerül!

Együtt megteremtjük és támogatóvá varázsoljuk azt a környezetet, amiben gyermeked meg akarja és meg is tudja mutatni önmagát és tehetségét. Ahol a tehetségből maga és mások számára is látható alkotó erő lesz. Eredmény: kiegyensúlyozottság, egészséges önbizalom és önbecsülés, csodák, szárnyalás, mások inspirálása, támogatása.

 

„Hatalmas űrt tölt be”

A gyerekek tele vannak kincsekkel, ezt felfedezni, ápolni a pedagógusok és szülők legnagyobb és legfontosabb feladata. Robi és a Gyémántbogár kezdeményezés hatalmas űrt tölt be ezen a területen, hiszen a sok egyéb „kötelező” tennivaló mellett éppen ez a nagyon fontos terület az, ami kevesebb figyelmet kap.

Szorítok Robinak ehhez a kreatív, a szülők és gyermekek életét is jobbá tevő küldetéshez és remélem, hogy mihamarabb ellepik az ország iskoláit a gyémántbogarak.

Vida Ágnes, pszichológus
www.kismamablog.hu


„De hát én már felnőtt vagyok!”
Még nem késő!

A gyermeklelkű felnőtteknek még mindig megvan a lehetőségük igazán önmagukká válniuk…

 

“Gyémántbogárrá válni, kibújni a bábunkból és bátran repülni, nos, az felnőtt korban sem mindig könnyű. Nem minden kis bogár mer kibújni a bábjából, mert a felnőttek világa messziről ijesztően szürkének tűnhet. Ez viszont korántsem mindig igaz, talán ismerősen csenghet, ha azt mondom „hogy milyen kedvem van, azt csak én döntöm el”.

A gyémántbogarak felnőttként is kicsit mindig… csodabogarak maradnak. Akár igyekszünk belesimulni a reggeli metró tömegébe, akár nem, mindig egy kicsit ki fogunk lógni. Ám pontosan tudjuk, hogy a mosoly, amit a felemás zoknink csalt ki, vagy a komoly, irodai öltözékünk ellenére a hajunkban maradt csillogó hajcsat okozta apró kuncogás mennyire fontos kis fogaskerekekké tesz minket a nagy gépezetben.

Egy felnőtt gyémántbogár életében ugyan úgy fontos szerepet játszik a pozitív visszajelzés, a lelki támogatás és az építő kritika. Egy szóval a barátság. Habár a felnőtt élet gyakran tűnik zord mókuskeréknek, attól sosem kell félned, hogy magányosan zümmögsz majd az ötleteid hegyén, egy barátságtalan munkahelyen. A gyémántbogarak megtalálják egymást a legvalószínűtlenebb helyeken is, bátorítanak, inspirálnak, új szögből világítanak rá az utadra, ha elveszve érzed magad.

Ne félj hát a felnőttek nagybetűs világától, bőven jut hely benne… sőt… nagy szükség is van egy gyémántbogár csillogására! Merj álmodozni, merj belemosolyogni a hétfőkbe és legfőképp merj gyémántbogárként kitündökölni a tömegből.”

 

Farkas Barbara – egy felnőtt Gyémántbogár

 


A Telekeszi TV interjúja:

 


Három szinten át haladunk előre:

 

 

 

Nem szakkör.

Rajzos eszközökkel segítem aki hozzám fordul, s ehhez nem kell neki is rajzos tehetségnek lenni: Lehetnek kimagasló képességei akár mozgásban, táncban, sportban is. De igazából semmilyen tehetség nem kell itt. Az is tehetségnek számít, aki képes az embereket megérteni, és kiemelkedő érzelmi intelligenciával rendelkezik. A lényeg, hogy ezt a képességét fedezzük fel, mert ha ez előtérbe kerül, akkor a Gyémántbogarad ajándékká válik mindannyiunk és önmaga számára is!

 

 

Szülők és pedagógusok mondták:

 

„Rajzokon át arra tanít meg, hogy bízzunk magunkban”

„Ki ne szeretné, hogy a gyermeke magabiztos felnőtté váljon, aki bízik saját képességeiben, önmagában? Robi különleges érzékkel, mérhetetlen szeretettel látja meg, érzi meg a tehetséget, rajzos, játékos foglalkozásain úgy terelgeti a gyermekeket, hogy képessé válnak érteni, elfogadni a saját tehetségüket, nemcsak rajz területen hanem átvetítve azt az élet minden területére.”

Fontányi Piroska, szülő, Pécs

 

„Nagyon szép napot kaptunk tőled ajándékba”

Hát Robi, nem egyszerű az amit csinálsz, nagyon nagy király vagy! Köszönöm a lehetőséget, nagyon szép napot kaptunk tőled ajándékba. Tudod, hasonló dolgokat szeretnének csinálni az emberek mint te, csak ezt nem képesek megvalósítani, neked sikerült!

Én abban vagyok jó, hogy nagyon gyorsan belelátok az emberek lelkébe, rajtad azt láttam, hogy te egy igazi rabbinisztikus, öreg lélek vagy. Jó úton jársz! Mindent köszönök!! Kitartás! ?

Láng Norbert, szülő, Gödöllő

 

„Azt mutatod és tanítod meg, hogy hogy lehet mindenből kihozni a jót”

„Csodálom azt a kisugárzást és odaadást, amit az emberek felé közvetítesz, ezáltal rövid idő alatt a zárkózottabb gyerekek és felnőttek is megnyílnak neked. A teret betöltöd pozitív energiával.

Nagyon fontos, hogy a kis tehetségek megerősítést kapjanak arra vonatkozóan, hogy amit csinálnak az jó és értékes. Te ezt profi módon csinálod, így minden közösen eltöltött idő után egy önbizalommal rendelkező, boldog gyermeket látok. A pozitív visszajelzések erősítik a mindennapi életben is, amit a veled való találkozás előtt csak félve, vagy esetleg nem mert megtenni a kudarctól való félelem miatt, most bátran és önfeledten teszi.
Már az első találkozás alkalmával magával ragadott a fejlesztési módszered. Nem kritikát fogalmazol meg, hanem azt mutatod és tanítod meg, hogy hogy lehet mindenből kihozni a jót.

Mindenkinek csak ajánlani tudom a veled való kapcsolatfelvételt, találkozást és a közösen eltöltött foglalkozásokat, mert találkozásunk megerősített abban, hogy rengeteg rejtett kincs van körülöttünk, melyek csak arra várnak, hogy felragyoghassanak.”

Rumpli Anikó, szülő, Piliscsév

 

„Itt pedig óriási szeretet van, ami mindenkit feltölt”

Robinak érzéke van a különlegesre. Nem fél tőle, élvezi, örül neki. Nem zavaró vagy betiltandó eseménynek tartja a különlegest, hanem megfigyelendő, fejlesztendő, kivételes csodának. Az érték első megjelenési formájának. Számára a tehetség kihívást jelent, és ezzel együtt a saját kreativitását is növeli. Mindig nyitott arra, hogy az egyediségnek egyedi programot találjon ki, amely csak rá szabott.”

Berta Gabriella, tanító
Tiszalúci Arany János Általános Iskola
Gabriella írása itt

SZERETNÉM, HA EGYÉNI SEGÍTSÉGET NYÚJTANÁL GYERMEKEMNEK >>

 


Mik a jelei, ha gyermekedben több van, mint amit megmutat?

  • A csoportban elbújik vagy éppen ellenkezőleg: szerepel, szerepel, szerepel, mert elismerésre vágyik.
  • Egész máskepp reagál mindenre, mint a többiek.
  • Érzékenyebb, mint társai.
  • Sajátos humora van, szereti a favicceket (nagyon!).
  • Gyakran kérdezi, hogy jó-e amit csinál.
  • Ha megdicsérik, ezt nem fogadja el, lepereg róla.
  • Láthatóan nagyon örül, ha figyelmet kap.
  • Egyéni módon közelíti meg a problémákat.
  • Nagyon kreatív, bármiből bármit képes kihozni, ha elkezdi.
  • Furának mondják mások. Csodabogárnak.
  • Gyakran piszkálják a furcsasága miatt.

Miért hallgass rám?

  • Van, aki született zenész. Ebben őstehetség.
  • Van, aki született festő.
  • Van, aki színpadra termett.
  • Van, akinek a sport a veleszületett tehetsége.

Nekem is van egy született tehetségem:

AZONNAL észreveszem, ha valakiben több van, mint ami előjön.

Akkor is meglátom, ha ő igyekszik elrejteni a képességeit. Elrejti, mert nem meri megmutatni. Nem meri, mert nem hiszi el magáról, hogy elég jó. Nem elégedett magával. Elrejti, mert ha megmutatja, akkor furának nevezik. Bántják. Piszkálják. Ezért inkább elbújik. Aztán a végén még a Világ is megfeledkezik róla.

Az a szuperképességem, hogy észreveszem, ha valakiben több van – egy nagy tömegben is. Egy osztályban. Egy csoportban. De még a villamoson is. Nem tudom, hogy csinálom, csak működik. Nem tudatos. Jön. Szó sincs tesztekről és hetekig tartó felmérésekről: egyetlen találkozás is sokszor elég!

Nem kutatok, inkább találok. És ha találtam, jelzem: szülőnek, tanárnak és persze a gyermeknek is. Ha pedig együtt dolgozunk, kiderül, hogyan lehet ő ajándék a környezete számára!

 

„Nem merek önmagam lenni, mert akkor mások szemében fura leszek és nem fogadnak el”

Ez egy nagy korlát, amit át kell ugrani. Feljebb kell lépni. Ebben segítek annak, akit felfedeztem.

Egy gyermek úgy lesz igazán boldog, ha fura maradhat. Mert éppen a furasága lesz az erőssége!
Ha pedig már erős, akkor példakép lehet a bátortalanoknak.

Piszkálódás és szóbeli bántalmazás – csak mert valaki nem mindennapi

Az iskolás gyerekek mindennapjainak kellemetlen velejárója. Állandó minősítés. Állandó fikázás (bocsánat, erős szavakat használok). Állandó méricskélés. Könnyed verseny helyett versengés, egymás lekönyöklése. Egy rossz pedagógus – van ilyen. Súlyos szavak, melyek hatását nehéz feldolgozni és ellensúlyozni is.

Segítek gyermekednek ezeken felülkerekedni. Segítek elfogadni mások véleményét. Segítek a helyén kezelni mások minősítő, gúnyos vagy bántó megjegyzéseit. Erős lesz a Gyémántbogarad, és begubózás helyett önmaga lesz, vállalva saját különlegességét.

Rajzokkal dolgozom – egyénre szabva.

Mi történik, ha hagyjuk elbújni a gyermekünket?

Alighanem besorolódik a tömegbe, és takarékon éli majd az életét. Nem lesz belőle az, aki lehetne. Ha szerencséje van, később, felnőttként nagy erőfeszítések árán képes lesz még változtatni. Ahogy én is tettem. De jobb lett volna, ha előbb rájövök, mi a tehetségem.

A megerősödött Gyémántbogarakból lesznek a világhírű feltalálók, orvosok, művészek. Hiszek benne, hogy a furák változtatják meg a Világot és varázsolják azt egy jobb hellyé. Segítek gyermekednek azzal, hogy felfedezem benne a rejtett kincset és képes vagyok előcsalogatni azt.

És ha gyermeked különleges tehetség, ami már elő is bújt belőle? Akkor készen is vagyunk?

Ez remek! Gratulálok! Ha máris tudod, hogy gyermeked kivételes képességekkel bír, akkor is érdemes tovább olvasnod. Akkor is érdemes, ha már el is kezdett szárnyalni. Biztos vagyok benne, hogy jót tesz neki, ha megismerjük egymást. Vajon mennyivel van több benne, mint amit eddig megmutatott magából? És hogyan lehet a rejtett képességeit előhozni?

Dolgozunk, ami nem is munka

Ha elkezdjük a közös munkát, akkor hamar ki is derül, mi az, amiben kiemelkedő adottsága van gyermekednek. Az is lehet, hogy abban a legjobb, hogy másokat felemel. Mindenki másképp ajándék! Találkozunk időről időre, és szépen lassan, észrevétlenül fejlődünk. Együtt. Igen, én is, ő is. Adok kapok, kapok, adok. Számomra minden kis tanítvány ajándék az élettől. Mindent megteszek, hogy a helyükre kerüljenek a dolgok: kívánságokat teljesítek és álmokat segítek megvalósulni. Minden lehetséges!

Bántás mögé bújt ragyogás

Aki különleges, azt valamivel mindig piszkálják. Ha könyvet olvas, akkor fura, mert mindenki más tabletezik. Ha úgy öltözik, ahogy akar, akkor fura, mert nem trendi. Ha sokat piszkálják, elbújik. De én észreveszem. Megértem. Már nem lesz egyedül, és elindul.

Egy rossz pedagógus is mérhetetlen károkat tud okozni a gyerekek önbecsülésében. Óvd gyermeked a befásultaktól, mert mély nyomot hagynak az életében!

„Te vagy az igazi gyémántbogár! Te adod az embereknek azt a fényt, amivel valóban elő mernek majd bújni a sötét alagútjukból. Kívánom, hogy minden terved megvalósuljon és hogy rengeteg gyermek szeméből kapd vissza az elveszett fényt!”

Fehér Patrícia

Bélyegek és címkék nélkül

Arra is nagy szükség van, hogy a különleges gyerekek ne kapjanak semmilyen bélyeget: a különlegességük mellett azért menjen a suli is, mert az bizony kötelező. Hiszem, hogy a kettő együtt is működhet. Én biztosan nem nyomok újabb bélyeget a gyerekekre.

Nem befolyásolnak az ADHD, Asperger és társai diagnózisok. Nem ítélem el ezek szakmai részét, de én csak az embert nézem. A címkéken átlátok. Meglátom a csodát, és bennem társra lelnek a gyerekek.

Gyakran fordul elő, hogy a tehetségek elvesznek, mert a „hibáikkal” foglalkoznak mindig, ahelyett, hogy az erősségeiket emelnék ki. A „problémás” gyerekek gyakran kiemelkedő tehetségek.

Segítek rálelni a különleges gyerekekben rejlő rejtett kincsre. Segítek az éppen csak felvillanó gyémántot kiemelni a szürkeségből. Mert a Gyémántbogarak köztünk élnek – és persze mindegyikük különleges valamiben! Ráfordulunk a felszállópályára. Együtt dolgozunk, ezzel egymást emeljük fel. Összhangot teremtünk, és irány a végtelenbe – és tovább!

Végre találtam egy normális embert, aki ugyanolyan bolond mint én!” – Eszter, címkék nélkül.

Amikor az iskolai osztályokban tartok foglalkozásokat, az én szememben világítanak a Gyémántbogarak! Ilyenkor jelzem az osztályfőnöknek, hogy állok rendelkezésére azoknak, akik számára a programom szimpatikus.

Felkeresem azokat is, akiknek nem jut annyi lehetőség. Messzire is elmegyek értük. Harcolni nem fogok miattuk. De nekik is állok rendelkezésükre.

Minden tudásom azoké, akik hajlandók megélni a saját csodájukat. Akik hajlandók kibújni a csigaházból. A szürkeségben megbúvó gyémántoké. Segítek nekik megcsillanni, felülkerekedni a gondokon és tovább ragyogni.

Kondás Borókával, Gyémántbogár díjassal az egy éves mentorprogram egyik találkozóján

Boldog gyermek – boldog család

Ez egy körforgás: amit teszek a gyerekekért, nem csak őket hozza pozitív lendületbe. Mindig oda jutunk, hogy a családon is dolgozunk. A Gyémántbogarak már csak ilyenek: megcsillannak egy picit, és minden új lendületet vesz. Elkezdenek igazán működni, és boldoggá teszik környezetüket. A szülőkben gátlások oldódnak, s minden olyan egyszerű és békés lesz.

Ily módon nem csupán a gyerekek pillanatnyi hangulata javul, hanem a környezet is. Ez pedig már pozitív spirál. A jó tanító elengedheti a tanítványa kezét, mert tudja, hogy kezébe adta azokat az eszközöket és tudást, mely az önálló, boldog élethez szükséges.

Szárnyaló és erős Gyémántbogarak: ajándékok

Engedjük szárnyalni, aki képes rá! Ha pedig már szárnyal, akkor ezzel másoknak is segít! Vannak olyan Gyémántbogarak, akik már erősek és hisznek magukban. Tudják, hogy a furaságuk éppenhogy az egyik legnagyobb előnyük, és ezt kihasználva ragyognak! Ők az ajándékok azoknak, akik még nem mertek igazán elindulni. Az erős Gyémántbogarak nagy példaképek, igazi hősök. Az erős Gyémántbogarak nekem is példaképek!

A cél nem más, mint gyengéből erőset varázsolni – számíthatsz rám!

SZERETNÉM, HA EGYÉNI SEGÍTSÉGET NYÚJTANÁL GYERMEKEMNEK >>


Vámos Robi, a Táblácska és a Gyémántbogár alapítója, végzett Diadal coach vagyok.

Küldetésem: Pozitív változásokat hozni az emberek életébe.

Saját bogaraimmal: Petivel és Virággal

Segítek az embereknek jóból még jobbnak lenni. Segítek megtalálni a boldogságukat és önmagukat.
Kihozom a gyerekekből, ami elbújt vagy elrejtették a nehézségek. Lelkesítem és felemelem őket.

Megtalálom a közös hangot a kivételes emberekkel és a született tehetségekkel – hiszen magam is sokáig elbújtam, nem voltam önmagam.

Gépészmérnökként végeztem, s húsz évnyi útkeresés majd önfejlesztés után vagyok ott, ahol most. A Táblácska alapítójaként egy sokezer ember életét jobbító küldetésért dolgozom nap mint nap. Csaknem kétszáz iskolai osztályban tartottam már rendhagyó rajzos foglalkozásokat, s több ezer gyermekkel dolgoztam már együtt.

Szeretem csinálni. Szeretem látni a változást és örömmel tölt el, hogy előbújnak és önmaguk lesznek a Gyémántbogarak.

A Gyémántbogár programmal a célom, hogy ragyogó önbizalmat és szárnyaló lendületet adjak a gyerekeknek úgy, hogy kivételesek maradhatnak!

Mert a Gyémántbogarak különlegesek. Nem mindennapiak. Esetleg különcek és furcsák. Kicsit bolondnak nézik – talán bántják is őket? Közben pedig csodás lelkek. Vagy akár született tehetségek. Ajándékok mindannyiunknak – vagy azzá válhatnak.

Az átváltozásukban segítem őket: felfedezem, majd felemelem a Gyémántbogarakat. Ha pedig már csillognak, segítek nekik, hogy ez a csillogás tartós legyen, és maguk is felemelhessék azokat a Gyémántbogarakat, akikre ők rátalálnak.

Teszem mindezt diagnózis hegyek és pszichotesztek nélkül. Ember az embernek. Végtelen szeretettel és ezer százalék figyelemmel.

Lendületbe hozom őket, mert erre nagyon nagy szükség van mostanában.

SZERETNÉM, HA EGYÉNI SEGÍTSÉGET NYÚJTANÁL GYERMEKEMNEK >>