Rajzos szemléletfejlesztés 2017 / 18: NYITVA!

Kedves Osztályfőnök, Tanító, Tanár, Szülő!

Biztos vagyok benne, sőt látom is, hogy Te is úgy gondolod, hogy az iskolás gyerekeknek kijár az odafigyelés, a tisztelet és az, hogy foglalkozzunk az önbizalmukkal.
Érdemes is! Sőt, mivel a gyerekek egy osztályba járnak, fontos, hogy ez az osztály milyen. Összetartó? Elfogadó? Barátságos? Netán valamin „nem árt” dolgozni még?

Felmerül a kérdés:

Milyen a Világ legszuperebb osztálya? És milyen szempontból ez a legszuperebb? Van más szempont is vajon?

Hogyan lesz a te osztályod, vagy gyermeked osztálya a legszuperebb? Mi kell ehhez?

Én is és Te is, szeretjük látni egy igazán jó közösség erejét. Az álomosztályt. Ahol minden rendben megy. Szeretet és béke honol.
Teret kapnak a különlegesek. Ők a gyémántbogarak az osztályban. Ezek a gyémántok azonban időhiány, figyelemhiány, lelkesedés hiánya miatt nem lesznek olyan fényesek, mint lehetnének. Vagy a közösség nem olyan, ahol a legszebb fényüket megmutathatják. Ez nem a Te hibád!

A mai KLIK mizériában éhezünk a „normális” dolgokra. Éhezünk az önbizalmunkat megerősítő, színes és élvezetes időtöltésekre. Szeretjük, ha valami mentes bürokráciától, nyafogástól, politizálástól. Mégsem a felelőst keressük most. A jövőbe nézünk.

Szeretjük, ha valami igazán SPONTÁN.

Ezért látogatok rendszeresen iskolákat, és tartok vendégórákat a gyerekeknek. Ezeket találóan „Rajzos Szemléletfejlesztésnek” neveztem el.

Boldogan tartok nálatok is órát!

Ehhez mindössze el kell hívnod. Vagyis…

Neked való ez a foglalkozás, ha:

– nyitott vagy az új dolgokra
– szívből tanítasz, és minőségi kapcsolatot ápolsz az osztályoddal és a szülőkkel
– szeretnéd a gyerekeket felejthetetlen pillanatokkal megajándékozni
– szeretnéd, ha a osztály önbizalma szintet ugrana
– az ország bármely pontján általános vagy középiskolai osztályfőnök vagy
– ha nem zavar, hogy nincs pedagógus diplomám, csak a megszerzett tapasztalatom, végtelen lelkesedésem és lendületem
– bízol már most a folytatásban, akár ismételt látogatásban, akár a tehetségeknek szóló külön programok lehetőségében.

Nem neked szól ez a felhívás, ha:

– úgy érzed, az iskolarendszer és a kormány a felelős, valamint a helyzet reménytelen
– ha jelenleg csupán egy szükséges állásként tekintesz a munkádra
– ha úgy érzed, a te osztályod nagyon gáz gyerekekből áll
– ha csak azért hívnál el, hogy helyetted én foglalkozzak az osztállyal ebben a két órában.

7+1 pontban: Miért ajánlom Neked ezt a foglalkozást?

1. A program segít a tehetségek felfedezésében, és segít nekik kiemelkedni.
2. Esélyt ad a hátrányos helyzetűek számára megmutatni képességeiket.
3. Rendkívüli módon erősíti az egyének és a teljes csapat önbizalmát.
4. Erősíti a csapatösszetartást.
5. Fejleszti a kitartást.
6. Fejleszti a koncentrációs készségeket.
7. Színt visz a hétköznapokba diáknak és pedagógusnak is.
+1. Csodákat élhetünk meg – közösen!

Miért rám bízd ezt a dolgot?

Pár éves korom óta rajzolok, és sosem hagytam abba.
Annak idején azzal udvaroltam, hogy zsiráfot rajzoltam pár vonallal. Sikerült. A zsiráf. 🙂

2011-12-ben nagy váltás után megalapítottam a Táblácska Hungary-t, mely szintén őstehetségekből álló csapattal működik és rajzos termékeket készít óriási népszerűségnek örvendve. A Táblácskás színezők kapcsán kerültem újra kapcsolatba a gyerekekkel, és kezdődött el ez a csodás kaland.

Néhány büszke pont:

– Év Iparosa Díj, Pest Megye, 2015
– 50 Példakép egyike, 2014
– Polgármesteri elismerés, 2014

De a legbüszkébb arra vagyok, amit a képen látsz. A hatásra.

Annyira szeretem csinálni, hogy le sem tudom írni. Látnod kell élőben!


“Megtanítja az addig hihetetlent”

“Robi óráit figyelve azt láttam, hogy olyan oldott légkört tud teremteni, melyben csökken a gyerekek szorongása, a kudarctól való félelme. Ennek hatása mentálisan is kedvező: kreativitást fejleszt, problémaorientációt eredményez azáltal, hogy mindenkinek szabad kísérletezni.

Itt nincs rossz válasz, nincs rossz döntés, hiszen Ő megtanítja az addig hihetetlent a gyereknek: mindenből pozitív dolog születik, mindenki egyedi és megismételhetetlen, és mindenki a maga módján tökéletes. Ebben a kapcsolatban a felek őszinték és törődnek egymással, kölcsönösen értékelik a másikat, mindkét fél igényeinek kielégítésére törekszenek.

Egy együttműködés csak akkor lehet igazán hatékony, ha az oktató a gyermek lelkével is törődik. Itt pedig óriási szeretet van, ami mindenkit feltölt.
Robinak érzéke van a különlegesre. Nem fél tőle, élvezi, örül neki. Nem zavaró vagy betiltandó eseménynek tartja a különlegest, hanem megfigyelendő, fejlesztendő, kivételes csodának. Az érték első megjelenési formájának. Számára a tehetség kihívást jelent, és ezzel együtt a saját kreativitását is növeli. Mindig nyitott arra, hogy az egyediségnek egyedi programot találjon ki, amely csak rá szabott.”

Berta Gabriella, tanító
Tiszalúci Arany János Általános Iskola


 

Ezidáig pontosan 158 iskolai osztályban, több, mint háromezer tanulónak-diáknak tartottam foglalkozást. Sok helyre rendszeresen visszatérek. Mintegy mellékhatásként igazi barátokra is leltem mind a pedagógusok, mind a diákok és szülők körében.

Volt szerencsém a FEM3 Caféban is megmutatni, hogy a dolgok milyen egyszerűek tudnak lenni – ha a gyerekek önbizalmát szeretnénk fejleszteni. Ezt láthatod a honlapon is.

Aggódsz?

Tudom, hogy te is azon gondolkozol, hogy nem leszel-e fekete bárány az iskolarendszer útvesztőjében – akár a kollégák, akár az intézményvezetés szemében. Ne aggódj. A legtöbb helyen, ahol megfordulok, még a legszkeptikusabb iskolaigazgatók is lelkesen köszönik meg a foglalkozást. Bennük is átbillen valami!

Mit kell tenned, hogy hozzátok is ellátogassak?

Egyrészt, légy türelemmel: két hónapra előre be vagyok táblázva.
Írj pár sort a honlapon lévő űrlapon, és adj meg pár adatot az osztályotokról!
Ha sürgős a helyzet, azt is tudjuk kezelni, ezt is jelezheted a jelentkezéskor.

Az időpontot kolléganőm egyezteti veled.
Ha megvan az időpont, akkor kérlek tájékoztasd mind a szülőket, mint az intézmény vezetését: csak akkor jó ez a dolog, ha mindenki szeretné.

Egy bökkenő viszont van:

Van egy „aprócska” túljelentkezés, ami várhatóan szeptemberben indul be igazán. A 2016/17-es tanévben 87 helynek kellett nem-et mondanom, s ők újra kell, hogy jelentkezzenek – fognak is. Érdemes tehát még az idei évzáró előtt lefoglalni a helyeket az őszi félévre. Kedden és csütörtökön tartok foglalkozást, ez a fix, a többit Szántó Veronika kolléganőm szervezi meg.
Az év vége előtt jelentkezőknek adok egy ksi koránkelő kedvezményt is.

Tehát, ha tetszik, akkor kérlek, olvasd el alaposan a honlapot, nézd meg a videókat is! Beszéld meg a szülőkkel és az iskolavezetéssel…

… Aztán ragadj billentyűzetet, és jelentkezz a foglalkozásra itt:
——————————
https://gyemantbogar.hu/rajzos-szemleletfejlesztes
——————————

 

Felmerül most benned, hogy mi lehet a folytatás?

Vannak magántanítványaim. Tervezek tábort. Kiscsoportot. Fakultációt. Ez mind rajtunk múlik, hogy hogyan tudunk együtt dolgozni.

A legjobbak részt vehetnek az egy éven át tartó mentorprogramon is – itt ezer százalék figyelem jut nekik.

De minden az iskolai órákkal kezdődik!

 

Tetszik? Akkor várom a jelentkezést – és főleg a találkozást:

Jelentkezz bátran, nem vagyok „nagy” ember: bárhová elmegyek ahol jót tudok adni:

—> https://gyemantbogar.hu/rajzos-szemleletfejlesztes
———————————–

Szeretettel:

Vámos Robi

u.i.:
„- Robi bácsi mikor jön megint?
– Majd megbeszéljük.
– De ugye ma eljön megint?”

Persze! Megyek, megyek, sietek!

Robi

Share: