Önbecsülés, lendület, ragyogó önbizalom és csapatépítés iskolai osztályoknak

Gyémántbogár szint: 💎 1. Felfedezés
👥 Résztvevők száma: 10-30 fő
↕️ Kiknek ajánlom: Általános iskolától érettségiig
🕰️ Időtartam: 2 x vagy 3 x 45 perc
👛 Tiszteletdíj: lásd itt
🌐 Helyszín: országosan, sőt 🙂

JELENTKEZZ ITT AZ ÓRÁRA >>


Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola
Felvétel és kisfilm: Tar Károly

“Robi megérkezik, észrevétlenül… Iszik egy kávét a büfében majd elindul a tanterem felé, ahol a gyerekek már lázasan belevetették magukat a napindító teendőkbe. Szinte fel sem tűnik nekik, hogy egy régen látott kedves vendég érkezett hozzánk.

Ismerősünk azonban a helyiségbe lépve világító kis kavicsokat vesz észre.
Te észrevennéd, hogy egy kő rádmosolygott, és hogy annak a kőnek szárnyat adhatsz, azzal, hogy létezel?
Robi ilyen. Ő meglátja, észreveszi, szárnyakat ad az addig észrevétlen kis kavicsoknak, akikből csillogó kő, világító gyémánt, szárnyat adva gyémántbogár válhat. Ha hagyjuk… Ha hagyják… Ha engedik…

A varázslat él és virul, kellő humorral fűszerezve, intelligens játékkal körítve, hagyva, hogy ezáltal a gyerekek személyisége szabadon kibontakozzon. Aki annak ellenére, hogy addig semmi kedve hozzá, intenzíven elkezd mosolyogni. Talán nem hitt a varázslat erejében. Aztán végül őszinte mosollyal jelzi, hogy jól érzi magát. Minden olyan könnyű lesz, nyugodt és bensőséges hangulatú. Senki sem feszeng már. Bátran rajzolnak a táblára és a lapra, minden nehézséget feledve és leküzdve. Megszólal minden kis gyermek önmagára ébredt lelkének legyőzhetetlen ereje! Robi mosollyal nyugtázza, hogy minden rendben van, nagyon ügyesek vagytok! Ez a mosoly olyan, mint egy bátorító, gyöngéd ölelés, mellyel kiemeli a kis kavicsokat a mindennapok szürkeségéből és színt varázsol köréjük, rájuk, bennük.

A szemléletformáló rajzos óra után még napokig élénken él a gyerekekben a hangulat, mely beitta magát a tanterem falai közé. A gyerekek emlegetik Robi mondatait! Megpróbálják, létrehoznak “bármiből bármit”.”

Zékány Tímea, tanító
Herman Ottó Általános Iskola, Budaörs

Önbecsülés. Önbizalom.
Figyelni egymásra. Elfogadni egymást.

rajzos-szemleletfejlesztes-detti-20160923-logo-honlapraEzeket fejleszteni a leghálásabb dolog a világon! S rajzokon keresztül is lehetséges. Egyszerű rajzokon keresztül. Nem kell sok ehhez!

Dobjuk fel a szürke hétköznapokat! Ez az iskolai rajzos foglalkozás minden tekintetben más, mint bármilyen “óra”.

Az osztályban felmerülő problémák kezelésére is hosszú távú megoldást nyújt:

Klikkesedés, “bullying”, egymás piszkálása, csúfolódás, fegyelmezetlenség, tiszteletlenség, bántalmazás, kirekesztés.

Ha pedig mindez rendben van, akkor pedig szórakozás – nem tilos, igaz?

 

Dupla vagy tripla óra napközben: Ismerd meg!


Jónyer Angéla, tanító, gyógypedagógus, Dunakeszi Szent István Általános Iskola

Egy varázsló mindig változást hoz az osztályban és egyénenként is:

  • egymást piszkálóból elfogadó és tiszteletteljes
  • önmagával örökké elégedetlenből saját magát elfogadó
  • fegyelmezetlenből a közös célért együtt dolgozó
  • csúfolódóból megértő
  • kirekesztettből befogadott
  • kirekesztőből befogadó
  • egymást minősítgetőből megfigyelő és megértő
  • önzőből a csapat sikeréért tenni akaró
  • másokat lehúzóból másokat lelkesítő
  • stresszesből nyugodt
  • elrettentőből példamutató

A foglalkozás előtt meg is beszéljük, mi legyen a fő cél – aztán kezdhetjük is!

 


“Ilyen napok után újra van egy kis remény”

“Köszönjük Neked, hogy itt voltál. Én sokat tanultam.

És azt hiszem többször kellene látnunk új megközelítést a gyerekfejekhez.
Bár próbálkozik az ember, de az állami oktatásba be tudunk sározódni.
Elnehezülünk és nem értjük, mi baj van a gyerekekkel. Pedig csak velünk van a baj és a rendszerrel. De ilyen napok után újra van egy kis remény…”
Burger Rita, tanító
Őrbottyán

 

“Megtanítja az addig hihetetlent”

“Robi óráit figyelve azt láttam, hogy olyan oldott légkört tud teremteni, melyben csökken a gyerekek szorongása, a kudarctól való félelme. Ennek hatása mentálisan is kedvező: kreativitást fejleszt, problémaorientációt eredményez azáltal, hogy mindenkinek szabad kísérletezni.

Itt nincs rossz válasz, nincs rossz döntés, hiszen Ő megtanítja az addig hihetetlent a gyereknek: mindenből pozitív dolog születik, mindenki egyedi és megismételhetetlen, és mindenki a maga módján tökéletes. Ebben a kapcsolatban a felek őszinték és törődnek egymással, kölcsönösen értékelik a másikat, mindkét fél igényeinek kielégítésére törekszenek.

Egy együttműködés csak akkor lehet igazán hatékony, ha az oktató a gyermek lelkével is törődik. Itt pedig óriási szeretet van, ami mindenkit feltölt.
Robinak érzéke van a különlegesre. Nem fél tőle, élvezi, örül neki. Nem zavaró vagy betiltandó eseménynek tartja a különlegest, hanem megfigyelendő, fejlesztendő, kivételes csodának. Az érték első megjelenési formájának. Számára a tehetség kihívást jelent, és ezzel együtt a saját kreativitását is növeli. Mindig nyitott arra, hogy az egyediségnek egyedi programot találjon ki, amely csak rá szabott.”

Berta Gabriella, tanító
Tiszalúci Arany János Általános Iskola
Gabriella írása itt

 

“Nagyon izgultunk” – Hírek Pásztóról

“Kedves Robi!

A gyerekek fogalmazást írtak látogatásodról.  Minden gyermek egy-egy gondolatát, érzését kiragadva szeretnénk megköszönni, hogy itt voltál közöttünk és egy élményekben gazdag délelőttöt ajándékoztál nekünk.

Szeretettel:
a 3.c és Annamari
Zsigmond Király Általános Iskola, Pásztó”

Olvasd el a gyerekek véleményét itt!


Figyelem 1: NEM rajzóra!

Nem kell aggódnod, nem a rajztanár helyett vagyok, hogy helyettesítsem vagy (jaj) leminősítsem őt. Nem rajzot tanítok, hanem egy szemléletet – rajzokon keresztül. Van egy életfelfogásom, s ennek egyik átadási módja, hogy rajzolok. A rajzokon keresztül könnyen átmegy a szemlélet is. Nyilván néhány rajzos trükköt hazavisznek a résztvevők – de ez kifejezetten nem rajzóra! Mégis imádni fogod, és pedagógusként, szülőként is tudod majd alkalmazni az itt “ellesett” elemeket.

Figyelem 2: NINCS pedagógus, sem pszichológus végzettségem.

Gépészmérnökként végeztem és egy igen nagy kanyar után vagyok ott, ahol most vagyok. Sőt. Amikor rájöttem, hogy lételemem a gyerekek és a tanítás, mentorálás, minden egészen új fordulatot vett.
Csak akkor hívj el hozzátok, ha nem zavar, hogy nincs pedagógus diplomám. Nem a szokványos oldaláról közelítem meg a dolgokat, lásd a képen! Olvasd el itt Berta Gabriella tanító írását erről!

Coach végzettségem viszont van, sőt, gyakorlatom is. Ösztönösen ráérzek, melyik osztályban mire van szükség.

Nagyon szeretik a foglalkozást, akik részt vesznek rajta. De részrehajló és önző vagyok: én is imádom. Szeretek tanítani. Mert tudom, hogy amit teszek, az kiragadja a gyerekeket és a tanítókat is egyaránt. Kiragadja a szürke és esetenként fásult hétköznapokból.

Figyelem 3: Gyémántbogár riasztás!

A foglalkozáson számomra Világítanak a rejtett őstehetségek, vagyis a Gyémántbogarak! Nem azért megyek az osztályba, hogy tehetségeket keressek. De ha találok, nem fogom eltitkolni. Az órák után elmondom, kiket milyennek láttam, és általában 2-3 névjegyet is adok, hogy a szülők meg tudjanak keresni. Ajánlom a folytatást a felfedezettek számára!

 

JELENTKEZZ ITT AZ ÓRÁRA >>


Elő az önbizalommal!

Nagy szükség van az önbizalom fejlesztésére. Olyan nincs, hogy valamit nem tudok. Nem tudok rajzolni? Ugyan már! Nézd meg ezt a táblát:

Szekszárd, Dienes Valéria Általános Iskola: Minden sikerülhet, ha együtt csináljuk!

Rajzos szemléletfejlesztés? Akkor mi a módszer itt?

Hogy pontosan hogyan csinálom? Ezt élőben tapasztalhatod meg igazán: hívj el! Boldogan megyek, nagyokhoz és kicsikhez egyaránt. Nyári táborba is szívesen megyek – lényeg, hogy a csoport és te is várd ezt a napot! Így mindenki befogadó lesz, én pedig át tudom adni, amit szeretnék.

Egy-két részlet a FEM3 Caféból:

Mert a sündisznón keresztül egészen bonyolult dolgokat is megértünk! Lesz bátorságunk elkezdeni a dolgokat, mert valami biztosan lesz belőle! Legfeljebb másképp fejezzük be, mint ahogy elterveztük. Na és? Nem probléma!

Kanizsa Televízió:

“A rendhagyó óra résztvevői rajzos feladatokat oldottak meg, miközben fejlődött az odafigyelésük és az önismeretük is.”

Olvass róla az újságban:


Hot Magazin, egy szuper foglalkozás képeivel (katt a nagyításhoz)


Ahogy a pedagógus, a pszichológus és a szülő látja:

“Segít a gyerekeknek megélni a belső szabadság, felszabadultság érzését”

verba-andrea-vamos-robi

“Nem “csak” önbizalma fejlődik, hanem önismerete is. Ezáltal előtérbe kerülnek azon rejtett képességei, melyek számára is új, eddig ismeretlen élményt adnak. A rajz teret ad a játékos kísérletezésnek, vagyis megvalósul a tapasztalati úton való ismeretszerzés, a játszva tanulás, az így szerzett ismeretek és pozitív élmények rögződnek a legmélyebben későbbiekben.

Az elkészült, mások számára is felismerhető produktum (rajz) feletti sikerélmény következtében az önértékelés is nő, a magáról alkotott belső kép minőségileg magasabb szintre jut. Ez rendkívül fontos, hiszen a későbbiekben ez határozza meg, hogy mit közvetítünk kifelé, gyermekként, majd felnőttként milyen célokat tűzünk magunk elé, azaz mennyire leszünk sikeresek.

A siker felnőttként is boldogabb életet eredményez, ennek alapja, hogy mindezt gyermekkorban megtapasztalja. Egy ilyen foglalkozás fejleszti a finommotorikát, kreativitást, koncentrációs képességet, EQ-t vagyis érzelmi intelligenciát, a belső, rejtett érzések kifejezésre juttatása segít a gyerekeknek megélni a belső szabadság, felszabadultság érzését. Mindezek a tanulási teljesítmény növekedésében, a siker elérésében, az önkép fejlődésében, a boldog felnőtté válásban meghatározó jelentőséggel bírnak.”

Verba Andrea, fejlesztő pedagógus, Szeged

 

“Felszabadultan vesznek részt azok is, akik egyébként gátlásosak”

ocsai-annamaria

“Az egész egy nemzeti színű macskával kezdődött…Az ingyenesen letölthető színezők közül a Március 15-ei, ünnepi rajzokból küldtem el párat Vámos Robinak. Elindult egy levelezés, amit rövid időn belül követett az első találkozás.

Innen indult a rajzos szemléletformálás iskolai formája. Első látásra”szerelem”volt a gyerekek és Robi részéről is. Az első találkozást követte, követi a többi. A foglalkozásokon azok a gyerekek is felszabadultan vesznek részt, rajzolnak, akik egyébként gátlásosak, visszahúzódóak, valamilyen részképesség zavarral, tanulási nehézséggel küzdenek.

Nincs elrontott rajz, bármit ki lehet hozni mindenből, lehet változtatni menet közben. Továbbra is igényt tartunk ezekre a kötetlen, jó hangulatú, játékos, kreativitást, sokszor spontán, önbizalmat fejlesztő foglalkozásokra.”

Ócsai Annamária, tanító
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola 2.b

 

“Nagy szükség van arra, hogy valaki visszavezesse az embereket – legyenek bármekkorák – önmagukhoz.”

szabo-eszter-vamos-robi

“Olyan dolgokat fogalmaztál meg, amiket alapvető hiányosságnak látok, és valóban, már az alsó tagozatosoknál elkezdődik az uniformizálás, a rejtett képességek még mélyebb elrejtése.

Olyan dolgokat adsz vissza ezekkel a foglalkozásokkal a gyerekeknek, amik sokat segíthetnek nekik a későbbiekben abban, hogy felnőttként megállják a helyüket az életben, képesek legyenek innovatívan gondolkodni, a megoldásra fókuszálni. Jó lenne, ha a nagyobbakat is nyitottabbá lehetne tenni, ami igazából már nagyon nehéz, bár azt hiszem, előbb-utóbb hozzájuk is meg fogod találni a kulcsot.

Remélem, még sokáig tudsz ilyen elképesztő és egyedi dolgokat csinálni, mert nagy szükség van arra, hogy valaki visszavezesse az embereket – legyenek bármekkorák – önmagukhoz.”

Szabó Eszter, pszichológus, Mosonmagyaróvár

 

“Köszönöm, hogy egy pár órára teljesen elfelejthettem, hogy autista a gyermekem.”

“Ágoston, aki egy autista negyedikes legény, nagyon jól érezte magát az órádon, nem is gondoltam volna aznap reggel, hogy a bátorságindexe tízes lesz.
Megtanulta Tőled, hogy nem kell egyből a radír után nyúlni, ha valamelyik vonal nem úgy sikerül, mint ahogy szeretné, pedig Ágó nem arról híres, hogy könnyen belenyugodna a hibáiba. A radír azóta is száműzve van, miközben rajzol.

Nagyon jól érezte magát az órán, sokat nevetett, teljesen fel tudott oldódni a társai között. Nem érezte úgy, hogy lemarad valamiről, mert lépést tudott tartani a csoporttal és Veled.Ágoston általában nem érti meg a vicceket, de valahogy egy olyan speciális nyelven mondtad a poénokat, hogy még Ő is Veled tudott nevetni. Ezt, kevés ember éri el Ágónál. Köszönet érte. Este elmesélte az egész nap élményeit a családnak, beleértve a vicces helyzeteket is, és büszkén újságolta, hogy anya végre megtanult vizslát rajzolni, no meg, hogy ő volt a nap hőse.

Párbeszéd köztem és Ágó között:
– Hát, ez a pasas, egész jól tud rajzolni!
– Ágókám, mostmár a Nap is szebben fog ragyogni a Robira, így, hogy Te is elismerted, hogy szépen rajzol!

Köszönöm, hogy a Tündértanító néninknek (akinek amúgy szárnyai vannak a ruhája alatt) elfogadtad a meghívását és eljöttél hozzánk! Köszönöm, hogy nem féltél attól, hogy egy autista gyermeknek is örömet szerezzél. Köszönöm, hogy egy pár órára teljesen elfelejthettem, hogy autista a gyermekem. Munkádban további sok örömet kívánok és mindig süssön Rád a Nap!”

Hodozsóné Tóth Adelina, szülő
Őrbottyán

JELENTKEZZ ITT AZ ÓRÁRA >>


rszf-cegled-tancsics-vamos-robi
Fent: rajzos óra délelőtt. Lent: a hatása a napköziben a kinti udvaron. Cegléd, Táncsics, Népkör


Szeretnéd, ha nálatok is tartanék egy ilyen órát?

Ha szeretnél elhívni rajzos szemléletfejlesztésre, csak tessék, a kapcsolat oldalon elérsz. Mielőtt írsz nekem, feltétlenül nézd meg a fenti két felvételt és olvasd el az EGÉSZ honlapot, Neked írtam! Csak egy pillanatot várj kérlek:


FIGYELEM! A TÁJÉKOZTATÁS NAGYON FONTOS!

Mindannyian szeretnénk tudni, hogy mi történik a gyermekünkkel, és ez természetes. Fontos, hogy tudjuk, mikor, hogyan, hol, kivel találkozik.
Bízom benne, hogy ez a honlap, és mindaz, amit eddig felépítettem, elég alap arra, hogy elhidd:
– valóban tartalmas és hasznos foglalkozást fogok tartani
– a foglalkozás nem mindennapi
– nem egy morcos vénember vagyok, így könnyű lesz velem jó viszonyt kialakítani.
 
Nem azt várom, hogy vörös szőnyegen vonulhassak be.
De nagyon fontos, hogy mind az iskolavezetés, mind a gyerekek, de FŐKÉNT A SZÜLŐK tudják, hogy meghívtatok engem az osztályba.
 
Fontos, hogy tudják:
– ki

– milyen formában
– miért foglalkozik gyermekükkel.

Kérlek Téged is, mint jelentkezőt, hogy a foglalkozás előtt időben tájékoztasd a szülőket és a gyerekeket!

Ehhez javaslom a szülőknek elküldeni ezt az oldalt, hogy megismerhessék, ki vagyok és mit csinálok.
a gyerekekkel pedig egy osztályfőnöki óra keretében meg tudjátok beszélni, ki és miért látogat el hozzátok. Annál is inkább, mert előfordulhat, hogy sok helyhez hasonlóan, hozzátok is többször visszatérek.

Kiknek ajánlom ezt a személyiségfejlesztő foglalkozást?

  • Gyerekeknek:
    • Alsó tagozatosoknak – legjobb harmadik osztálytól – akik már hozzászoktak, hogy egy ilyen foglalkozáson figyelni érdemes, és nem okoz gondot számukra két vagy három tanórán át erre koncentrálni. Ez egy fárasztó program ám!
    • Negyedik osztály végén és ötödik elején: a program enyhít az alsóból felsőbe váltás nehézségein, segít feldolgozni a váratlan helyzeteket, nagy változásokat.
    • Felsősöknek – természetesen nekik is nagyon hasznos! A témákat mindig úgy választom ki, hogy megfeleljen az adott csoportnak.
    • Középiskolásoknak – itt igazán nagy buli várható!
    • Sportcsapatoknak – lazításképpen, feszültségoldásként és erőt adóként.
    • Lehetséges egy osztálynak vagy egy évfolyamnak megtartani a foglalkozást, és lehetséges vegyes csoport is, ahol a cél, hogy 2-3 évnél nagyobb korkülönbség ne legyen a résztvevők között.

 

Ne hívj meg, ha:

  • Óvodában szeretnél ilyen foglalkozást: Óvodásoknak ezt a programot korainak tartom, mivel nem kimondottan rajztanításról, hanem szemléletformálásról van szó, és szükség van arra, hogy végig oda tudjanak figyelni – érdemes tehát megvárni az iskolás kort ezzel. Annál is inkább, mivel az óvodásoknak inkább a szabad megtapasztalásra van szüksége.
  • Úgy érzed, mindenért az iskolarendszer vagy a kormány a felelős
  • Ha úgy gondolod, nincs szükséged külső szemre, és Te egymagad szeretnéd minden téren fejleszteni a gyerekeket.
  • Ha kellemetlen számodra “engedélyeztetni” a programot az iskola vezetésével – szent a béke!
  • Ha nem tudod elfogadni, hogy nincs papírom pedagógiából.
  • Ha ebben csak annyit látsz, hogy valaki más tartja meg az órát – itt Neked is fontos szereped lesz!

 

JELENTKEZZ ITT AZ ÓRÁRA >>


Kicsiknek vagy nagyoknak?

Összeszedtem Neked, melyik osztályban miért tartom hasznosnak az órát:

1. osztály: A suli egy jó hely, nem kell félni, bátorság!
2. osztály: Megismertem az osztálytársaimat, de vajon eléggé?
3. osztály: Hú, már kell tanulni is, lazítani mikor fogunk? Most!
4. osztály: Ki fogunk kerülni a tyúkanyónk szárnyai alól, jön a felső, mi lesz?
5. osztály: Már nagyok vagyunk, de vajon mindennel meg tudunk birkózni?
6. osztály: Több új tantárgy, otthoni tanulás hegyek. Tartsunk össze!
7. osztály: Ej, de megnőttünk! Főleg a csajok… A fiúk is? Sok a veszekedés. Oldjuk meg!
8. osztály: Hú, már mindent tudunk. De vigyázzunk, ne legyen túl nagy az az arc!

Csak tanterembe, iskolai órára jössz?

Szívesen tartok foglalkozást nyári táborban, különfoglalkozáson is, akár a szabadban.

Hány fő vehet részt egy ilyen foglalkozáson?

Egy átlagos iskolai osztály megfelel, 15-30 fővel. 35 résztvevő felett már mindenképp ketté kell választani a csoportot, és két foglalkozást tartani. Ettől függetlenül, külön megszervezett csoport esetén is 15-20 fő az ideális, ekkor tudnak még a kellő szinten egymásra figyelni.

Mennyi ideig tart a foglalkozás?

A foglalkozás a Te választásod alapján kettő vagy három egymás utáni tanórát igényel. Egyetlen tanórában nem eredményes.
A gyakorlat azt mutatja, hogy a két óra olyan gyorsan elröppen, hogy mindig jól jön egy ráadás, lazítós harmadik óra.

Mit tanul, aki részt vesz egy ilyen foglalkozáson?

  • Önbizalma szintet ugrik, és állítom, hogy centikkel magasabban megy haza, mint ahogyan érkezett!
  • Sosem mondja többé, hogy “nem tudok” rajzolni. És sokkal kevesebb dologra mondja ezt úgy általában is.
  • Megtanulja helyén kezelni a saját magával szemben támasztott elvárásokat – nem viszi túlzásba ezentúl.
  • Megtanul kezdeményezni. Elkezdeni valamit. Akár kicsit, akár nagy dolgot. Mert össze meri “firkálni” a szépen letörölt, üres táblát!
  • Megtanulja a lényeget meglátni – mindenben. Először a süni lényegét, de aztán már az elefánt is megy. Végül rááll a gondolkodása arra, hogy igen, ez a lényeg, aha, ezt ábrázolom, mert ezt már tudom!
  • Megtanulja más nézőpontok elfogadását. Hogy valaki ÍGY rajzol elefántot. Valaki ÚGY. Valaki így gondolkodik, Valaki úgy! És így 5+5 = 10, de 7+3 is  10 és 2+8 is 10!
  • BÁRMIBŐL lehet BÁRMI. Ha tudjuk, mit akarunk, akkor a cél vezérel, nem a kréta a kezünkben. Biztosan ki tudjuk fejezni magunkat! Semmi sincs veszve!
  • Az én órámon MINDENKI lesz a leglelkesebb!
  • Megtanulja azt, hogy figyelni kell arra, aki a táblánál szerepel. Rám is, de a társaira is. Mert csak így tudja elvégezni a feladatot. Kell a figyelem!
  • Ki mer állni a többiek elé, és bátran, velük szembe fordulva el tudja mondani, mit szeretne! A táblánál pedig bebizonyítja, hogy igen, sikerül is!
  • Én is tanulok: megtanulom, mennyire sokfélék a gyerekek, az emberek, és mennyire sokféleképpen lehet nekik sikerélményt adni!

Mire lesz szükség?

  • Két vagy három tanórára. Szünetet tartunk. Hogy két vagy három órát szeretnél, ezt a jelentkezéskor tudod megadni.
  • Nyitottságra és kedves arcokra.
  • Humorérzékre – a program és a szöveg nem mindennapi, meglátod!
  • Grafitceruzára, papírra, fehér krétára és táblára – vagy fehértáblára és filcre.
  • Egy biztos helyre, ahová mindenki elrejti a radírját – erre ugyanis nem lesz szükség!
  • Csendes tanteremre, különszobára vagy nyugalmas külső helyszínre.
  • Befogadó csoportra vagy osztályra.
  • Türelemre, mert nem kevés a jelentkező 🙂

JELENTKEZZ ITT AZ ÓRÁRA >>

Mi a pedagógus – osztályfőnök szerepe a foglalkozáson?

A foglalkozás minden tekintetben különleges és újszerű a gyerekek számára. Annyira szeretem csinálni, hogy ez mindenben megmutatkozik. Éppen ezért a gyerekek rendkívüli módon megkedvelik a foglalkozást és az ott “végzett” gyakorlatokat. Megkedvelnek engem is. De ne aggódj: ez a folyamat része.

Természetes dolog, hogy megkedvelnek, hiszen én mindig kiemelem az erényeiket és elismerem a képességeiket. Meglátom, mi az, amit jól csinálnak. Ebben Te is tudod támogatni a haladást! Már a foglalkozáson is fontos szerepet szánok a jelen lévő pedagógusnak. Éppen ezért az osztályfőnök részvétele elengedhetetlen! Ez teszi lehetővé azt, hogy a foglalkozás jó hatásai akkor is jelen legyenek, ha én nem járok ott minden nap – mert ez igen valószínű, hogy így lesz.

Megtanítok néhány olyan módszert vagy praktikát, mellyel:

– a pedagógus is pozitív visszajelzést tud majd adni a gyerekeknek
– tanítóként, tanárként, osztályfőnökként magad is része leszel a folyamatnak, így megmarad az egészséges egyensúly, és nélkülem is működni fognak a dolgok.

Ez egy olyan foglalkozás, ami után az osztályfőnöknek lesz a legtöbb házi feladata – készülj!

Mi a “tematika”?

A csoportok és a résztvevők annyira sokfélék, hogy nincs állandó módszerem. Képes vagyok viszont villámgyorsan ráhangolódni a csapatra. Meglátom, kik a leglendületesebbek és kikkel kell többet foglalkozni a többiekhez képest. Így lesz minden foglalkozás más. Így lesz színes!

Van egy szerszámosláda a fejemben, melyben sok, változatos feladat bújik meg. Mindig tudom, melyikre van éppen szükség: ezt vesszük elő, és ezzel dolgozunk.

Szupercsapat, akikkel az osztály egészének önbizalmán dolgoztunk – Barcsay Jenő Általános Iskola, Szentendre

Cegléden, örömmel.

SNI? ADHD? Autista? Itt nincs különbség és besorolás.

Nem kérdezem meg előre, a csoportban ki milyen. Ha valamit feltétlenül tudnom kell valakinek a hátteréről, természetesen a foglalkozás előtt elmondhatod. De nem sorolok senkit sehova. Sokszor meglepetésként ér, hogy jé, neki nem is kellett volna ezt tudni. Vagy nem kellett volna mernie felállni és kijönni a táblához? Nem számít! Lásd a negyedik törvényt!


Bodza üzenete

Ez akkor ilyen jobb agyféltekés dolog?

Nem. Pont, hogy nem!

Itt a lényeg megragadását tanítom meg, ami logikus gondolkodást igényli. Ez kimondottan bal agyféltekés feladat! Egyszerű figurákon, állatokon, pálcikaembereken keresztül tanítom meg, hogy miben mi a lényeg, ami az adott dolgot egyértelművé – és így könnyen lerajzolhatóvá teszi. Így ez éppenhogy “balagyféltekés” rajztanfolyam 🙂

Kielemzed a rajzokat?

Bár ez nem pszichológiai teszt, mégis rendkívül gyors és kristálytiszta képet fest a gyerekekről. Ezeken az egyszerű feladatokon keresztül nagyon gyorsan megismerjük egymást, és a rajzokból azonnal látszanak a fejlesztendő pontok illetve a kiemelkedő tehetségek, annál is inkább, mivel több ezer rajzot láttam már szerte az országban.

Ha szeretnéd, a foglalkozás végén szívesen elmondom, kinek a rajzából mire lehet következtetni. Hidd el: rengeteget segít!

Négy csoport szokott kialakulni már a legelső alkalommal:

– kiemelkedő rajzos tehetségek
– kiemelkedő érzelmi intelligenciával rendelkezők
– akiknél az otthoni / szülői háttérre nagyon oda kell figyelni, foglalkozni vele
– akiknek valamilyen fejlesztésre van szüksége.

A Táblácska stílust tanítod meg? Tudunk majd olyanokat rajzolni?

Nem. A Táblácska stílusa egyedi és jogvédett. Mutatok belőle pár trükköt szívesen, de alapvetően nem erről szól a foglalkozás. Még a Táblácska stílusnál is sokkal egyszerűbb figurákat tanulunk, éppen ettől lesz mindenkinek valódi sikerélménye – és a tanultakat otthon is alkalmazhatja.

Egy helyre csak egyszer mész?

Ó, nem. Cegléden és Gyömrőn például már sokszor voltam, Tiszalúcra pedig minden hónapban megyek. Szívesen visszatérek, ha nyitott a csoport és persze nyitott az iskola és a tanári kar! Hiszen csak így van értelme. A legjobb együttműködések mindig úgy kezdődnek, hogy a tanító keres meg engem.


A Tiszalúci Arany János Általános Iskolába havonta látogatok el

 

Kiscsoportos foglalkozás is kérhető?

Igen! Ha összeszervezitek a csoportot, akkor örömmel vállalom a foglalkozást akár a suliban, akár nálunk, akár egy külső helyszínen. Erről külön egyeztessünk, de nyitott vagyok mindenre, ami jó!


Őszintén drukkolnak egymásnak! – Gyömrő, II. Rákóczi Ferenc Általános iskola

Jó a hangulat 🙂


Mennyibe kerül? Mik a feltételek?

 

A rajzos szemléletfejlesztés foglalkozás díja a 2017/18-as tanévre:

  Kiknek ajánlom?  A foglalkozás díja Kis létszámú csoport kedvezménnyel 15 főig
Kétórás foglalkozás 1., 2., 3., 4.
osztálynak
20.000 Ft 18.000 Ft
Háromórás foglalkozás 4. osztálytól már ajánlom,
7. osztálytól szinte mindig kevés a 2 óra
30.000 Ft  27.000 Ft

A díj tartalmazza:

  • a foglalkozást magát
  • 1 példány ajándék vándorkönyvet (Élj úgy, ahogy élhetsz) az osztály számára
  • meglepetés ajándékot.

A foglalkozás díját átutalással előre, vagy a helyszínen készpénzben tudjátok fizetni. Mindkét esetben természetesen számlát kaptok a befizetett összegről.
Egyórás foglalkozásra nincs lehetőség, mert a program kettő vagy három órában lesz kerek egész.

Kedvezmények:

Dunakeszi iskolák kedvezménye Speciális intézmény
(pl. gyógypedagógiai)
3.000 lakosnál kisebb település Ismételt foglalkozás ugyanazzal a csoporttal
-10% – 10% – 10% – 10%

A kedvezmények a foglalkozás díjára vonatkoznak, és összeadhatók.

Utazási költség:

Dunakeszi, Fót, Göd Más települések Határon túl
ingyenes 40 Ft/km megegyezés szerint

A távolság Dunakeszi és a helyszín között értendő, oda-vissza útra. Előfordulhat, hogy más iskolába is megyek a környéken, ekkor az utiköltség csökkenhet.

Példa: Szegedre
Dunakeszi – Szeged: 197 km
Oda-vissza: 394 km
Utazási költség: 15.760 Ft

JELENTKEZZ ITT AZ ÓRÁRA >>

“Nagyon vártuk rendhagyó órádat. A gyerekek és mi felnőttek is és nem csalódtunk, óriási élmény volt. A gyerekek azóta is azt kérdezik, mikor jössz újra? Számomra a legnagyobb meglepetést az okozta, hogy óra végére teljesen megismerted a gyerekeket . Szavaid sokáig megmaradnak, a tábláról a rajzot még nem töröltük le. Remélem még ebben a tanévben újra találkozunk !
Tavasszal újra jelentkezünk !
 
Marika (Pap Zsigmondné, Szeghalom)

Kezdhetjük nálatok is?

Nézzük meg tehát a csodákat, ahogy éppen előbújnak a szürkeségből: Mindez három sünivel és egy zsiráffal. Igen, lehetséges!

vamos-robi-madarasz-erzsebet-ajanlas

 

 


Jelentkezz ITT, és jöhet az Óra Robi módra!

Itt tudsz majd jelentkezni, de előbb OLVASD EL A PROGRAM LEÍRÁSÁT az elejétől!

Intézmény vagy cég neve:*
Város:*
Teljes név:*
E-mail cím:*
Telefon (minta: 36309439655):*
Két- vagy háromórás foglalkozást szeretnétek?:* Két órát szeretnénk
Három órát szeretnénk
Kiknek szeretnéd, hogy megtartsam a foglalkozást? (többet is jelölhetsz):* Ált. iskola – 1. osztálynak
Ált. iskola – 2. osztálynak
Ált. iskola – 3. osztálynak
Ált. iskola – 4. osztálynak
Ált. iskola – 5. osztálynak
Ált. iskola – 6. osztálynak
Ált. iskola – 7. osztálynak
Ált. iskola – 8. osztálynak
Ált. iskola vegyes csoportnak
Középiskola – 1. osztálynak / 9. osztálynak
Középiskola – 2. osztálynak / 10. osztálynak
Középiskola – 3. osztálynak / 11. osztálynak
Középiskola – 4. osztálynak / 12. osztálynak
Középiskola vegyes csoportnak
Főiskolai / egyetemi csoportnak
Felnőtteknek: óvodapedagógusoknak
Felnőtteknek: ált. iskolai tanári karnak
Felnőtteknek: középiskolai tanári karnak
Felnőtteknek: főiskolai / egyetemi tanári karnak
Felnőtteknek: céges rendezvény / csapatépítés
Felnőtt egyéb csoportnak
Kérlek írj pár sort, hogy miért szeretnél elhívni Hozzátok!:*
Mely témák lehetnek nálatok aktuálisak? (többet is jelölhetsz): önbizalom
önértékelés
szereplés mások előtt
csapat összetartás
egymás elfogadása
odafigyelés társainkra
klikkesedés, kirekesztés
koncentráció
kitartás
lányok – fiúk ellentét
versengés, hatalmi harc, rivalizálás
Ha ez egy speciális intézmény, akkor kérlek, írd le, miben speciális!:
Csoport létszáma: 15 fő vagy kevesebb
16-20 fő
21-25 fő
26-30 fő
30 fő felett (csoport bontás ajánlott)
Információ a kedvezményekhez: Speciális intézmény (-10%)
3.000 lakosnál kisebb település (-10%)
Ismételt foglalkozás ugyanazzal a csoporttal (-10%)
Dunakeszi iskolák kedvezménye (-10%)
Megjegyzés:



Szeretettel:

Vámos Robi