Rajzos szemléletfejlesztés 2017 / 18: NYITVA!

Kedves Osztályfőnök, Tanító, Tanár, Szülő! Biztos vagyok benne, sőt látom is, hogy Te is úgy gondolod, hogy az iskolás gyerekeknek kijár az odafigyelés, a tisztelet és az, hogy foglalkozzunk az önbizalmukkal. Érdemes is! Sőt, mivel a gyerekek egy osztályba járnak, fontos, hogy ez az osztály milyen. Összetartó? Elfogadó? Barátságos? Netán valamin “nem árt” dolgozni még? […]

Read more
A dolgok állása

“Karcsi szeretett olvasni. Ebéd után a kávé mellett mindig picit elmélázott, és közben unottan lapozgatta könyvét. Mindig ugyanazt a könyvet olvasta, immár negyvenhét éve. De igazából sosem olvasta. Sosem figyelt rá eléggé. Mindig csak lapozott, lapozott. Mintha üres lapok lettek volna a könyvben! Kávéja közben pedig kihűlt. Általában háromszor melegítette újra, mire elfogyott. Amikor elfogyott, […]

Read more
Egyszerűen csak még jobban értjük és elhisszük, hogy érte megéri

“Arra tanít meg, hogy bízzunk magunkban” “Ki ne szeretné, hogy a gyermeke magabiztos felnőtté váljon, aki bízik saját képességeiben, önmagában? Ha a gyermek picit érzékenyebb lelkű, netán még valamilyen hiányossággal, tanulási nehézséggel is küzd, akkor nehezebben veszi észre saját tehetségét. A másik oldalon ott bujkál benne a tehetség, ami sajnos a mai iskolarendszerünkben nem tud […]

Read more
Mi hajt?

Segítek rálelni a gyerekekben rejlő rejtett kincsre. Segítek az éppen csak felvillanó gyémántot kiemelni a szürkeségből. Ha pedig megvan, akkor ráfordulunk a felszállópályára. Együtt dolgozunk, ezzel egymást emeljük fel. Összhangot teremtünk, és irány a végtelenbe – és tovább. Iskolai osztályokat hozok tartós és pozitív lendületbe. Felkeresem azokat is, akiknek nem jut annyi lehetőség. Messzire is elmegyek […]

Read more
“Köszönöm, hogy egy pár órára teljesen elfelejthettem, hogy autista a gyermekem.”

“Ágoston, aki egy autista negyedikes legény, nagyon jól érezte magát az órádon, nem is gondoltam volna aznap reggel, hogy a bátorságindexe tízes lesz. Megtanulta Tőled, hogy nem kell egyből a radír után nyúlni, ha valamelyik vonal nem úgy sikerül, mint ahogy szeretné, pedig Ágó nem arról híres, hogy könnyen belenyugodna a hibáiba. A radír azóta […]

Read more
Nekik ki köszöni meg?

Iskola. Foglalkozást tartok. Lelkesek. Szeretik. Bizony, jól érzem én is magam. Hiszen ez is fontos. Ott ülnek, 28-an. Figyelnek. Lelkesednek. Dolgoznak. Kitartanak. Nem az udvaron játszanak. Nem szórakoznak. Na jó, picit mégis. 28 gyerek. 28-szor két óra. Az hm… 56 óra. Nekem adják. Elfelejtjük, hogy a gyerekek ideje is fontos. Rángatjuk magunkkal ide meg oda. […]

Read more
Virág csodája – A csodák Virága

Nem, nem a lányomról lesz szó. Egy másik Virágról. Hogy hol találkoztam vele, nem írom le. Akit érint, úgyis tudja. És szól, ha a Virágot is változtassam más névre. Általában egy hangulatra, bátorságra vonatkozó kérdéssel kezdem a rajzos szemléletfejlesztést. Hogy érzed magat 1-től 10-ig? Persze nem ilyen egyszerű, mert például a legalacsonyabb szám, amit elfogadok, […]

Read more
Nem depizhetek. Most. – Kettőről négyre tíz perc alatt

A neveket megváltoztatva íme egy villámgyors messenger-coaching: A főszereplő: Judit. Judit 13 éves, hetedikes. Dúl a szerelem, dúl a kamaszkor, dúl a lázadás. Összetört szívek, nagy drámák korszaka. Épp az egyiknek kellős közepén vagyunk. Juditot régóta ismerem, szüleit is. Ezért fért bele ez így, messengeren keresztül. Mert minden esetben kell a szülő beleegyezése, sőt akár […]

Read more
“Nagyon izgultunk…” – Hírek Pásztóról

Kedves Robi!   A gyerekek fogalmazást írtak látogatásodról.  Minden gyermek egy-egy gondolatát, érzését kiragadva szeretnénk megköszönni, hogy itt voltál közöttünk és egy élményekben gazdag délelőttöt ajándékoztál nekünk. Szeretettel: a 3.c és Annamari Zsigmond Király Általános Iskola, Pásztó   Vámos Robi látogatása ..Robi megérkezett…   Danica: …Az osztályból a gyerekek süteményeket hoztak. Volt sósrúd, piskótatekercs, pici […]

Read more