Ragyogástan® – Az osztály ahogy még sosem láttad

Ennyi osztályban tartottam meg eddig az órát:
382
Résztvevő gyerekek száma: 8.417



Székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és Általános Iskola
Felvétel és kisfilm: Tar Károly


Ha csak egy dolgot olvasol el, akkor ez a cikk legyen az!
Varga Enikő tanító írása:
A két kristály és a lámpa >>

🚸
Mit ad a Ragyogástan® óra a gyerekeknek?

Borisz: “Azért ilyen jó ez a nap, mert itt volt Robi bácsi”
Titusz: “Mikor jön legközelebb?”

A foglalkozás felemeli a gyerekeket. Reményt és magabiztosságot ad. A legtöbben meglepődnek, hogy mi mindenre képesek. Megismerik egymást – mert ez a legfontosabb lépés egy jó közösség kialakulásához. Bár még nem mértem meg, de biztosan hiszem, hogy több centivel magasabban mennek ki az ajtón, mint ahogy bejöttek.

De általában nem mennek ki. A végén, hiába szólt már a csengő, csak ülnek tovább. Ez a legszuperebb visszajelzés!

👩‍🏫
Mit ad 
a Ragyogástan® óra neked, ha pedagógus vagy?

“Kb. 5 perc alatt levetted, hogy ki milyen, és direkt olyan feladatokat adtál, ami felerősíti a dolgokat. Különleges élmény volt látni az osztályt ebből a szemszögből.”

“Mindenki önmagát adta, nagyon önmagát. Sokat segített nekem, végig jegyzeteltem.”

“Olyan problémákat is feltárt, amiket most időben észrevettem, mielőtt nagy baj lenne belőle.”

Ez a program egy olyan lehetőség, amit kár lenne kihagyni. Ritkán van olyan pillanat, amikor egy osztályfőnök kívülről láthatja az osztályát. Tanulságos, felemelő és egyben jó visszajelzés, hogy mennyire ismerted meg a gyerekeket az évek során. Lehet, hogy tudnak újat mutatni?

👪
Mit ad 
a Ragyogástan® óra neked, ha szülő vagy?

“Szerinte Te egy varázsló vagy 🙂
Annyira örülök, hogy volt rá lehetősége megismerni Téged és azt, amit tanítasz a gyerekeknek! Annyi pozitív élménnyel gazdagodott, hogy csak úgy sugárzik 🙂 Jó ezt látni!”

Szülőként fontos számunkra, hogy gyermekünk egy jó közösségben, megértő és lelkes, pozitív környezetben töltse mindennapjait. A gyerekek nagyon sokfélék, s egyre több a “különleges” gyermek. Az osztálynak sokszor kihívást jelent egymás megértése és elfogadása amellett, hogy egyénileg is magas önértékeléssel rendelkezzenek. 

Az óra után picit mindenki értékesebbnek látja magát és társait is. Gondoskodom róla, hogy a hatás hosszú távú legyen – többek között azzal, hogy otthon lelkes beszámoló várható, amiből tapad rátok, szülőkre és a tesókra is néhány szuper gondolat!

Ha szeretnéd tudni a részleteket:

Minden info a RAGYOGÁSTAN®-ról >>

Ezt mondták az órákról:

Magyarkanizsa, Vajdaság: a Pannon Rtv képes-interjús összeállítása:

A teljes cikk: Önértékelésre tanít a Gyémántbogár Program

Várpalotán – Hírcentrum Várpalota:

Jónyer Angéla, tanító, gyógypedagógus, Dunakeszi Szent István Általános Iskola:

Kanizsa Televízió:

“A rendhagyó óra résztvevői rajzos feladatokat oldottak meg, miközben fejlődött az odafigyelésük és az önismeretük is.”

A két kristály és a lámpa: Varga Enikő tanító írása



Gyémántbogár SárBOGÁRdon: Simon Zsuzsa tanító írása


Röszke – A lehetetlen nem létezik: Kozma Zsófia tanító írása

Ezeken a helyeken már jártam, illetve hamarosan megyek:

Részletek és jelentkezés:

Minden info a RAGYOGÁSTAN®-ról >>

Életképek az óráról

Osztályfőnökök mondták

“Ilyen napok után újra van egy kis remény”

“Köszönjük Neked, hogy itt voltál. Én sokat tanultam.

És azt hiszem többször kellene látnunk új megközelítést a gyerekfejekhez.
Ilyen napok után újra van egy kis remény…”
Burger Rita, tanító
Őrbottyán
“Megtanítja az addig hihetetlent”

“Robi óráit figyelve azt láttam, hogy olyan oldott légkört tud teremteni, melyben csökken a gyerekek szorongása, a kudarctól való félelme. Ennek hatása mentálisan is kedvező: kreativitást fejleszt, problémaorientációt eredményez azáltal, hogy mindenkinek szabad kísérletezni.

Itt nincs rossz válasz, nincs rossz döntés, hiszen Ő megtanítja az addig hihetetlent a gyereknek: mindenből pozitív dolog születik, mindenki egyedi és megismételhetetlen, és mindenki a maga módján tökéletes.

Berta Gabriella, tanító
Tiszalúci Arany János Általános Iskola
Gabriella írása itt

“Nagyon izgultunk” – Hírek Pásztóról

“Kedves Robi!

A gyerekek fogalmazást írtak látogatásodról.  Minden gyermek egy-egy gondolatát, érzését kiragadva szeretnénk megköszönni, hogy itt voltál közöttünk és egy élményekben gazdag délelőttöt ajándékoztál nekünk.

Szeretettel:
a 3.c és Annamari
Zsigmond Király Általános Iskola, Pásztó”

Olvasd el a gyerekek véleményét itt!

A varázslat él és virul, kellő humorral fűszerezve, intelligens játékkal körítve, hagyva, hogy ezáltal a gyerekek személyisége szabadon kibontakozzon. Aki annak ellenére, hogy addig semmi kedve hozzá, intenzíven elkezd mosolyogni. Talán nem hitt a varázslat erejében. Aztán végül őszinte mosollyal jelzi, hogy jól érzi magát. Minden olyan könnyű lesz, nyugodt és bensőséges hangulatú. Senki sem feszeng már.

Bátran rajzolnak a táblára és a lapra, minden nehézséget feledve és leküzdve. Megszólal minden kis gyermek önmagára ébredt lelkének legyőzhetetlen ereje! Robi mosollyal nyugtázza, hogy minden rendben van, nagyon ügyesek vagytok! Ez a mosoly olyan, mint egy bátorító, gyöngéd ölelés, mellyel kiemeli a kis kavicsokat a mindennapok szürkeségéből és színt varázsol köréjük, rájuk, bennük.

A szemléletformáló rajzos óra után még napokig élénken él a gyerekekben a hangulat, mely beitta magát a tanterem falai közé. A gyerekek emlegetik Robi mondatait! Megpróbálják, létrehoznak “bármiből bármit”.”

Zékány Tímea, tanító
Herman Ottó Általános Iskola, Budaörs

“Felszabadultan vesznek részt azok is, akik egyébként gátlásosak”

ocsai-annamaria

“Az egész egy nemzeti színű macskával kezdődött…Az ingyenesen letölthető színezők közül a Március 15-ei, ünnepi rajzokból küldtem el párat Vámos Robinak. Elindult egy levelezés, amit rövid időn belül követett az első találkozás.

Innen indult a rajzos szemléletformálás iskolai formája. Első látásra”szerelem”volt a gyerekek és Robi részéről is. Az első találkozást követte, követi a többi. A foglalkozásokon azok a gyerekek is felszabadultan vesznek részt, rajzolnak, akik egyébként gátlásosak, visszahúzódóak, valamilyen részképesség zavarral, tanulási nehézséggel küzdenek.

Nincs elrontott rajz, bármit ki lehet hozni mindenből, lehet változtatni menet közben. Továbbra is igényt tartunk ezekre a kötetlen, jó hangulatú, játékos, kreativitást, sokszor spontán, önbizalmat fejlesztő foglalkozásokra.”

Ócsai Annamária, tanító
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola 2.b

Sárbogárdról jelentik:

Jól éreztétek magatokat?

Azt hiszem, ennél több nem is kell 🙂

Részletek és jelentkezés:
Minden info a RAGYOGÁSTAN®-ról >>

Olvass róla a médiában:


Hot Magazin, egy szuper osztály képeivel (katt a nagyításhoz)

Részletek és jelentkezés:
Minden info a RAGYOGÁSTAN®-ról >>