“Szülőként is rengeteget tanulhatunk tőle, és ez is gyermekeink javára fog válni”

„A lányom korosztályában megnyerte a Gyémántbogár 2017 rajzpályázatot és ezzel az egy év mentorálást, így kerültünk kapcsolatba Vámos Robival, a Táblácska Hungary megálmodójával és stratégiai vezetőjével.

Túl a mentor program nulladik találkozóján, elmondhatom, hogy Robi személyében egy olyan ritka és különleges csodalényt ismerhettünk meg, akire a mai családoknak nagy szüksége van. Robi végtelenül kreatív, játékos és szabad ember, aki megőrizte benső gyermekét, és képes rajzos-játékos formában, remek pszichológiai érzékkel és érzékeny antennákkal, őszinte-nyílt kommunikációval, óriási szeretettel, határtalan hittel, optimizmussal és nyitottsággal gyógyítani, fejleszteni, kibontakoztatni, úgy hogy közben a gyermek észre sem veszi, hogy ő most épp gyógyul-fejlődik-kibontakozik.

Robi egy gyorsító katalizátor. Szülőként is rengeteget tanulhatunk tőle, és ez is a gyermekeink javára fog válni :)”

Valter Éva
Kismama – Babás – Gyermek Jóga oktató, holisztikus természetgyógyász, Aquarius-Élet-Mű-Hely Alapítvány szíve-lelke, Ultrafutó
Fót


“A zárkózott nagylányomból valami egészen különlegeset varázsolt”

“Robi a kisebbik lányom, Lola osztályában tartott órát, majd aznap este Lola kérésére meg is rendeltük a könyvét. Itt kezdődött minden. 🙂 Aztán elmentünk Robihoz egy rajzos foglakozásra, majd hamarosan már a nagyobbik lányom, Lili is velünk tartott.

Leginkább Lili változott sokat a találkozások hatására. Régen utált rajzolni, és a színezés ősellenség volt.
Ma már minden nap rajzol és mindent kiszínez, ráadásul gyönyörűen, ahogy Robi mutatta. A rajz és a beszélgetések által megnyílt, már nem rejti el olyan mélyen az érzelmeit.

Lili leckefüzete: baloldalt régebben – jobboldalt két találkozás után


Fentről lefelé: Lili átalakulása három hónap alatt

Ma Lili egyik csodaszínes rajzából készült plakát díszíti a Gyémántbogár egyik helyiségének falát

A zárkózott nagylányomból valami egészen különlegeset varázsolt, akivel ugyan még hosszú az út, de már sokkal könnyebben megy minden.”

Broll Eszter, szülő
Gyömrő


“Azt mutatod és tanítod meg, hogy hogy lehet mindenből kihozni a jót”

“Csodálom azt a kisugárzást és odaadást, amit az emberek felé közvetítesz, ezáltal rövid idő alatt a zárkózottabb gyerekek és felnőttek is megnyílnak neked. A teret betöltöd pozitív energiával.

Nagyon fontos, hogy a kis tehetségek megerősítést kapjanak arra vonatkozóan, hogy amit csinálnak az jó és értékes. Te ezt profi módon csinálod, így minden közösen eltöltött idő után egy önbizalommal rendelkező, boldog gyermeket látok. A pozitív visszajelzések erősítik a mindennapi életben is, amit a veled való találkozás előtt csak félve, vagy esetleg nem mert megtenni a kudarctól való félelem miatt, most bátran és önfeledten teszi.
Már az első találkozás alkalmával magával ragadott a fejlesztési módszered. Nem kritikát fogalmazol meg, hanem azt mutatod és tanítod meg, hogy hogy lehet mindenből kihozni a jót.

Mindenkinek csak ajánlani tudom a veled való kapcsolatfelvételt, találkozást és a közösen eltöltött foglalkozásokat, mert találkozásunk megerősített abban, hogy rengeteg rejtett kincs van körülöttünk, melyek csak arra várnak, hogy felragyoghassanak.”

Rumpli Anikó, szülő
Piliscsév


“Kivarázsol minket a forgószélből”

“Ez egy olyan lehetőség, ami bár elsőnek furcsának tűnhet, egyáltalán nem az. Volt már, hogy gyermekeddel csak úgy kiugrottatok a városba, és anélkül hogy az órát nézegettétek volna, vagy helyszíneket szabtatok volna meg, csak úgy eltöltöttétek együtt az időt? Nem hiszem :D. A “mai rohanós világban”, hogy így fogalmazzak, nehéz megállni egy pillanatra is akár. Nem tudjuk irányítani az időnk, hiszen a forgószélben vagyunk mindannyian: méghozzá nyakig. Iskola, munka, edzés, különóra… mind-mind kötött időpontok ezek. Ez a program azt teszi lehetővé, hogy a gyerek pár órára kiugorjon ebből a forgószélből. Nincsenek kötött időpontok, nincsenek helyszínek. Mindenki könnyed lesz és felszabadult. Fantasztikus élmény volt. Mert nem csak egy nagyon kis figyelmes ajándékot, hanem egy ÓRIÁSI élményt is kaptam. Robi, a mesebeli varázsló 3 kívánságod teljesíti: ő nem olyan, aki eltűnik, majd előbújik, suhint a pálcájával, majd elrepül…. ő “csak” egy hétköznapi ember…. 

Hétköznapi – mit is jelent? Valakinek teljesen normális ha mosolyog. Valakinek furcsa.  Sokak szerint furcsa dolog a lépcső helyett a korláton csúszkálni. Szerintem jó buli. Nem kell másoknak megfelelni, hiszen mindig lesznek olyan emberek, akiknek nem tetszik, amit csinálunk. Na és? Rengeteg olyan ember is van, akinek meg tetszik :). Őket keressük: mind barátként, mind ismerősként. Ebben segít Robi, a varázsló: kivarázsol minket a forgószélből, arcunkra varázsolja a mosolyt és a nevetést, és fejünkbe varázsolja a pozitívat. Jé, ez pont 3 dolog! Micsoda mesebeli szám! Micsoda véletlenek! …. de véletlenek nincsenek: azt valaki úgy akarta. :)))”

Peresztegi Hanna (13 éves)


“Te lehetsz neki biztos pont a jövőben, akár tíz év múlva is”

Kedves Robi!
Köszönjük szépen, hogy eltölthettünk egy csodálatos délutánt Veled! 🌞

Úgy láttam Hédi fantasztikusan érezte magát: rajz, zene, játék, bohóckodás. 😊 A személyiséged is tetszett neki, ha nem így lett volna, nem marad. Egy auti mindig őszinte, és nem kertel. Úgy láttam, a szimpátia kölcsönös. Nem félek attól kicsit sem, hogy nem fogjátok megérteni egymást. Én hosszútávon látom magam előtt a jövőt. Már most is nagyon jó, de később még inkább az lehet.

Hédi nagyon sokat fejlődik (mint minden gyerek persze) csak ő egy picit más világban. Nem rosszabb, csak más.💎 És én ott látom a te erősségedet, hogy hosszútávon tudnál neki sokat segíteni, főleg mikor már lehet beszélni Hédivel. Tudom, hogy nem autizmus specifikus fejlesztést tartasz, nem is ezért jöttünk, hanem rajzolni és a rajz által fejlődni.🌼 Nagyon örülök és köszönöm, hogy nem félsz ettől, és így is bevállalod. 🙏

Minden kornak megvannak a maga kihívásai, mikor kezdődik a suli, a kiskamasz, a nagykamasz kor, és szeretem, ha Hédinek vannak segítői, olyan emberi kapcsolatai, ami nem rokoni és nem korabeli, hanem mint te, aki tapasztalt sok mindent és nagyon oda tud figyelni rá.💖 Egyelőre nekem a legfontosabb, hogy Hédi boldog, kiegyensúlyozott legyen. Ehhez megadjuk a szerető, támogató hátteret, és úgy látom, érzem, hogy te ebbe tökéletesen illesz, mivel így állsz Hédihez 😊 Nagyon nagyon örülök, hogy mehetünk még 😍 és Hédi is!

Boldogan újságolta mindenkinek, hol járt és mit kapott tőled.💎🐞 A jelvénnyel és a buborékokkal aludt tegnap, ebből is tudom milyen fontos és szép volt neki a Veled töltött nap. 💿 Az autik világa más világ, de csodálatos. Nagyon nagyon remélem hogy sokáig rajzolhat majd veled Hédi és köszönöm! Hédit ismerve, rajta nem múlik majd . Akit egyszer a szívébe zár, az ott is marad. Eddig ez a tapasztalat. 💗 És szerintem Te lehetsz neki biztos pont a jövőben, akár tíz év múlva is.0⃣ Remélem az élet és a körülmények is engedik. Én abszolút pozitívan látom a jövőt. 🔮 Hédiét és a Veled közös jövőt is 💕”

Nagy Szilvia, szülő
Pécel


“Arra tanít meg, hogy bízzunk magunkban”

“Ki ne szeretné, hogy a gyermeke magabiztos felnőtté váljon, aki bízik saját képességeiben, önmagában?

Ha a gyermek picit érzékenyebb lelkű, netán még valamilyen hiányossággal, tanulási nehézséggel is küzd, akkor nehezebben veszi észre saját tehetségét. A másik oldalon ott bujkál benne a tehetség, ami sajnos a mai iskolarendszerünkben nem tud kibontakozni. Robi különleges érzékkel, mérhetetlen szeretettel látja meg, érzi meg a tehetséget, rajzos, játékos foglalkozásain, úgy terelgeti a gyermekeket, hogy képessé válnak érteni, elfogadni a saját tehetségüket, nemcsak rajz területen hanem átvetítve azt az élet minden területére.

A Művésznő különdíjas lett a 2017-es Gyémántbogár Pályázaton, s rajzából poszter készült a Táblácska műhely folyosójára

A mi esetünkben, diszlexia, diszgráfia nehezíti lányom fejlődését, és a rajzos órák eredménye képpen, bátrabban áll neki a feladatoknak egyre nyitottabb, érti, hogy mindenki másképpen fejlődik, és mindenkinek vannak értékei. Robi rajzzal fejleszt, de nem rajzolni tanít, arra tanít meg hogy bízzunk magunkban, és ha nem a szokványos módon, akkor máshogy, de menni fog. A sikerélmény, és az önbizalom a lényeg.

Lorkával Pécsett

Arra eszméltem hogy annyi pozitív energiát kaptunk a Gyémántbogár kapcsán, hogy még a mai napig kitart, és rám, szülőre is hat. Sokkal kitartóbb lettem, és még türelmesebb, több energiám van kutatni a napi tanuláshoz szükséges módszerek után, mert egyszerűen csak még jobban értjük és elhisszük hogy érte megéri. És a többi szülőt is tudtam biztatni, hogy tartsanak ki, és keressék meg gyerekeikben a jót, amivel, tudják emelni őket.”

Fontányi Piroska, gyógypedagógiai asszisztens, szülő
Pécs


“Szivárványgömböcském kiszabadult, szárnyal”


Égető Erika, szülő
Veresegyház


“Segít a gyerekeknek megélni a belső szabadság, felszabadultság érzését”

“Nem “csak” önbizalma fejlődik, hanem önismerete. Ezáltal előtérbe kerülnek azon rejtett képességei, melyek számára is új, eddig ismeretlen élményt adnak. A rajz teret ad a játékos kísérletezésnek, vagyis megvalósul a tapasztalati úton való ismeretszerzés, a játszva tanulás, az így szerzett ismeretek és pozitív élmények rögződnek a legmélyebben későbbiekben.

Az elkészült, mások számára is felismerhető produktum (rajz) feletti sikerélmény következtében az önértékelés is nő, a magáról alkotott belső kép minőségileg magasabb szintre jut. Ez rendkívül fontos, hiszen a későbbiekben ez határozza meg, hogy mit közvetítünk kifelé, gyermekként, majd felnőttként milyen célokat tűzünk magunk elé, azaz mennyire leszünk sikeresek.

A siker felnőttként is boldogabb életet eredményez, ennek alapja, hogy mindezt gyermekkorban megtapasztalja. Egy ilyen foglalkozás fejleszti a finommotorikát, kreativitást, koncentrációs képességet, EQ-t vagyis érzelmi intelligenciát, a belső, rejtett érzések kifejezésre juttatása segít a gyerekeknek megélni a belső szabadság, felszabadultság érzését. Mindezek a tanulási teljesítmény növekedésében, a siker elérésében, az önkép fejlődésében, a boldog felnőtté válásban meghatározó jelentőséggel bírnak.”

Verba Andrea, fejlesztő pedagógus
Szeged


“Köszönöm, hogy egy pár órára teljesen elfelejthettem, hogy autista a gyermekem.”

“Ágoston, aki egy autista negyedikes legény, nagyon jól érezte magát az órádon, nem is gondoltam volna aznap reggel, hogy a bátorságindexe tízes lesz.
Megtanulta Tőled, hogy nem kell egyből a radír után nyúlni, ha valamelyik vonal nem úgy sikerül, mint ahogy szeretné, pedig Ágó nem arról híres, hogy könnyen belenyugodna a hibáiba. A radír azóta is száműzve van, miközben rajzol.
Nagyon jól érezte magát az órán, sokat nevetett, teljesen fel tudott oldódni a társai között. Nem érezte úgy, hogy lemarad valamiről, mert lépést tudott tartani a csoporttal és Veled.

Ágoston általában nem érti meg a vicceket, de valahogy egy olyan speciális nyelven mondtad a poénokat, hogy még Ő is Veled tudott nevetni. Ezt, kevés ember éri el Ágónál. Köszönet érte.

Este elmesélte az egész nap élményeit a családnak, beleértve a vicces helyzeteket is, és büszkén újságolta, hogy anya végre megtanult vizslát rajzolni, no meg, hogy ő volt a nap hőse.

Párbeszéd köztem és Ágó között:
– Hát, ez a pasas, egész jól tud rajzolni!
– Ágókám, mostmár a Nap is szebben fog ragyogni a Robira, így, hogy Te is elismerted, hogy szépen rajzol!

Köszönöm, hogy a Tündértanító néninknek (akinek amúgy szárnyai vannak a ruhája alatt) elfogadtad a meghívását és eljöttél hozzánk! Köszönöm, hogy nem féltél attól, hogy egy autista gyermeknek is örömet szerezzél. Köszönöm, hogy egy pár órára teljesen elfelejthettem, hogy autista a gyermekem.

Munkádban további sok örömet kívánok és mindig süssön Rád a Nap!”

Hodozsóné Tóth Adelina, szülő
Őrbottyán


“Bármit ki lehet hozni mindenből”

“Az egész egy nemzeti színű macskával kezdődött… Az ingyenesen letölthető színezők közül a Március 15-ei, ünnepi rajzokból küldtem el párat Vámos Robinak. Elindult egy levelezés,amit rövid időn belül követett az első találkozás.

Innen indult a rajzos szemléletfejlesztés iskolai formája. Első látásra”szerelem”volt a gyerekek és Robi részéről is.Az első találkozást követte, követi a többi. A foglalkozásokon azok a gyerekek is felszabadultan vesznek részt, rajzolnak, akik egyébként gátlásosak, visszahúzódóak, valamilyen részképesség zavarral, tanulási nehézséggel küzdenek.

Nincs elrontott rajz, bármit ki lehet hozni mindenből, lehet változtatni menet közben. Továbbra is igényt tartunk ezekre a kötetlen, jó hangulatú, játékos, kreativitást, sokszor spontán, önbizalmat fejlesztő foglalkozásokra.”

Ócsai Annamária, tanító
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola


“Elfeledtetted a napi gondokat és szebbé tetted a napunkat”

“Ez a két óra felismertette velem a saját hibámat is. Általad belátom, picit el kell engednem kislányom, hogy igazán önmaga lehessen. Olyan közös felhőtlen perceket adtál, amit ebben a rohanó világban nem mindig adhatunk meg magunknak. Egy kerek család voltunk, akik csak a kis gyémántjukra figyelhetettek. De mi is elengedhettük magunk és gyerekké változhattunk.

Annyira különleges személyiség vagy. Elfeledtetted napi gondokat és szebbé tetted a napunkat. Minden tiszteletünk a tiéd, nagyon várjuk következő találkozót. Igazából szavakban nem lehet ezt megfogalmazni, egyszer mindenkinek ki kellene próbálni ezt a pár órát nálad. Igazán felnőtteknek is tanulságos és lélek gyógyító is.”

Nagy Edina, szülő
Dunakeszi


“Itt pedig óriási szeretet van, ami mindenkit feltölt”

“Robi óráit figyelve azt láttam, hogy olyan oldott légkört tud teremteni, melyben csökken a gyerekek szorongása, a kudarctól való félelme. 

Ennek hatása mentálisan is kedvező: kreativitást fejleszt, problémaorientációt eredményez azáltal, hogy mindenkinek szabad kísérletezni.

Itt nincs rossz válasz, nincs rossz döntés, hiszen Ő megtanítja az addig hihetetlent a gyereknek: mindenből pozitív dolog születik, mindenki egyedi és megismételhetetlen, és mindenki a maga módján tökéletes. Ebben a kapcsolatban a felek őszinték és törődnek egymással, kölcsönösen értékelik a másikat, mindkét fél igényeinek kielégítésére törekszenek.

Egy együttműködés csak akkor lehet igazán hatékony, ha az oktató a gyermek lelkével is törődik. Itt pedig óriási szeretet van, ami mindenkit feltölt.
Robinak érzéke van a különlegesre. Nem fél tőle, élvezi, örül neki. Nem zavaró vagy betiltandó eseménynek tartja a különlegest, hanem megfigyelendő, fejlesztendő, kivételes csodának. Az érték első megjelenési formájának. Számára a tehetség kihívást jelent, és ezzel együtt a saját kreativitását is növeli. Mindig nyitott arra, hogy az egyediségnek egyedi programot találjon ki, amely csak rá szabott.”

Berta Gabriella, tanító
Tiszalúci Arany János Általános Iskola


“Hatalmas űrt tölt be”

A gyerekek tele vannak kincsekkel, ezt felfedezni, ápolni a pedagógusok és szülők legnagyobb és legfontosabb feladata. Robi és a Gyémántbogár kezdeményezés hatalmas űrt tölt be ezen a területen, hiszen a sok egyéb “kötelező” tennivaló mellett éppen ez a nagyon fontos terület az, ami kevesebb figyelmet kap.

Szorítok Robinak ehhez a kreatív, a szülők és gyermekek életét is jobbá tevő küldetéshez és remélem, hogy mihamarabb ellepik az ország iskoláit a gyémántbogarak.

Vida Ágnes, pszichológus
www.kismamablog.hu


“Szeretetteli rácsodálkozással, ítélkezéstől és minősítéstől mentesen”

“Nagyon fontos dolgot teszel: időt és figyelmet szánsz a gyerekekre, mindezt szeretetteli rácsodálkozással, ítélkezéstől és minősítéstől mentesen. Olvasgattam a honlapodon a bejegyzéseket és lenyűgözött mindaz, amit és ahogyan csinálsz, rendkívüli az a kép, ami a visszajelzésekből kialakult bennem rólad. Milyen jó lenne, ha mindezekhez az eredményekhez nem lenne szükség Vámos Robira! Ha minden szülő meg tudná adni ezt a figyelmet és rácsodálkozást a saját gyermekének… Addig, míg ez megvalósul, igazán hiánypótló mindaz, amit teszel a gyerekekért.

Önmagában az, hogy egy továbbképzésen találkoztunk, mutatja azt a felelősségteljes hozzáállást, amellyel a munkádra tekintesz. A képzésen minden kérdésed, megnyilatkozásod arra irányult, hogyan válhatnál még jobbá abban, ahogyan a gyerekeket és szüleiket támogatod. Azzal együtt, hogy tisztában vagy a saját értékeiddel és mindazzal, amit már megvalósítottál – és méltán lehetsz is büszke mindezekre -, elismerésre méltó alázattal és nyitottsággal fogadod mások ötleteit, keresed, hogyan tudod beépíteni azokat saját gyakorlatodba.
Az, hogy remekül szót értesz a gyerekekkel, nagyban köszönhető annak, hogy meg tudtad őrizni ezt a befogadó, nyitott és kíváncsi hozzáállást, ami kisgyermekként még mindannyiunkat jellemez. Örülök, hogy megismertelek és jó szívvel foglak ajánlani bárkinek, aki a gyermekének vidám, hasznos és önbizalomnövelő foglalkozást keres. Én magam is teljes biztonsággal és bizalommal bíznám rád saját gyerekeimet.”

Göntér Mónika, coach, tréner
www.gontermoni.hu


“Hogy valaki visszavezesse az embereket önmagukhoz”

“Olyan dolgokat fogalmaztál meg, amiket alapvető hiányosságnak látok, és valóban, már az alsó tagozatosoknál elkezdődik az uniformizálás, a rejtett képességek még mélyebb elrejtése.

Olyan dolgokat adsz vissza ezekkel a foglalkozásokkal a gyerekeknek, amik sokat segíthetnek nekik a későbbiekben abban, hogy felnőttként megállják a helyüket az életben, képesek legyenek innovatívan gondolkodni, a megoldásra fókuszálni. Jó lenne, ha a nagyobbakat is nyitottabbá lehetne tenni, ami igazából már nagyon nehéz, bár azt hiszem, előbb-utóbb hozzájuk is meg fogod találni a kulcsot.

Remélem, még sokáig tudsz ilyen elképesztő és egyedi dolgokat csinálni, mert nagy szükség van arra, hogy valaki visszavezesse az embereket – legyenek bármekkorák – önmagukhoz.”

Szabó Eszter, pszichológus
Mosonmagyaróvár